Komentáře ke článku "Jak si udržet zákazníka II"
nejak jsem ani po dnesnim "vysvetleni" nepochopil, proc by naklady na udrzeni existujiciho zakaznika mely prevysit naklady na ziskani noveho. platit to neprestalo ani dnes. a datamining je taky hodne o necem jinem, nez naznacujete. celkovy dojem /nejen z dnesniho prispevku/: povrchni, neuzitecne, bez hlubsi znalosti veci.
Autor článku si zrejme neuvedomuje (alebo to zle podal ???), že spokojný zákazník generuje pre firmu zisk dlhé časové obdobie o čom svedčí aj využívanie tzv. Life Time Value ukazovateľa. Ak by sme brali do úvahy krátke časové obdobie potom možno čistočne súhlasiť s tvrdením, že získanie nového zákazníka stojí menej ako udržanie si starého. Pre "normálne" firmy, ktorých cieľom je o.i. udržanie sa na trhu a generovanie dlhodobého zisku je však, z hľadiska starostlivosti o zákazníka, krátke časové obdobie irelevantné.
P.S.: Kotlerove základy sú pevné.
Ospravedlňovat jednu nepřesnost takovýmhle blábolem...
Souhlasím s určitými rozdíly krátkého a dlouhého období, přesto pořád nechápu, jaké náklady pro mě představuje současný zákazník. Z Vašeho výkladu mám pocit, že by bylo lepší se současných zákazníků zbavovat, tím redukovat náklady a získávat pouze zákazníky nové (nejspíš zadarmo) - tzv. zákazník na jedno použití.
Pokud budeme uvažovat B2B, pak začněte kalkulovat náklady na výběrová řízení atd. Nový zákazník je zatraceně drahý!
Jiří Brázda
Lundegaard
Děkuji všem, kdo mě nutí stát se lepším autorem.
Kdyz bych vzal clanek fakt vazne a drzel se zasady, ze novy zakaznik je levnejsi nez stary, tak muzu kazdeho zakaznike smele po prvni zakazce vykopnout, protoze prece naklady na ziskani kazdeho noveho jsou mensi, nez udrzeni si toho stareho. Absolutni nesmysl.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006