Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Komentáře ke článku "Kvalitní nekvalitní weby"


Jméno:
Předmět:
Hezky clanek ... a pravdivy.
Datum:
25.03.2004 10:05:50

Vystihuje situaci na trhu, kdy si vetsina dodavatelu webovych reseni mysli, ze technologie vse zachrani. Timto "omezenym" pristupem se vsak casto cil weboveho projektu miji ... a zakaznik je zklaman, protoze jeho investice se neosvedcila.

Jméno:
Předmět:
Neda se zcela souhlasit...
Datum:
26.03.2004 10:12:03

Myslim, ze muzu souhlasit s tim, ze kvalitni web by mel ve vsech ohledech (estetika, pristupnost, obsah, uzitna hodnota, kompatibilita atd.) respektovat navstevnika jako potencialniho zakaznika, klienta ci ctenare. Mel by v prvni rade prodavat a za co nejkratsi dobu poskytnout vyzadanou i nevyzadanou informaci. Nemuzu vsak souhlasit s autorem, ze vina za kvalitni nekvalitni web lezi pouze na dodavateli reseni. Tato problematika je v clanku dost zkreslena a zobecnena. Nepredpoklada napriklad nizkou uroven marketingoveho/brandoveho odbornika na strane zadavatele. Ne ojedinele se stane, ze marketingovy/brandovy specialista diky nizke zkusenosti s internetem neposkytne dostatecne podklady, zmari nebo narusi prosazovanim sveho nezraleho nazoru ucelenou fungujici koncepci. Chtel bych tim rici, ze zminovana mozaika ma jeste dalsi rozmery a pokud neni zadavatel a dodavatel "na jedne vlne", komunikace nebude nefungovat a nakonec bude dochazet ke ztratam napadu na obou stranach v neprospech kvality vysledneho zhotoveneho dila.

Jméno:
Předmět:
Re: Neda se zcela souhlasit...
Datum:
29.03.2004 20:12:34

Nerad bych se poustel do rozsahlych diskusi o tom, kdo a jak ovlivnuje "kvalitu" internetovych prezentaci. Jisteze mohou mit na nekvalite vysledku podil i jini lide nez jen ti, kteri projekt realizuji, ovsem at chceme nebo ne, vina je stejne jen a jen na nich. Pokud si totiz nechaji zaplatit za nejakou praci, meli by se postarat o to, aby tato prace byla odvedena co mozna nejlepe. Pokud se tedy setkaji s nekym, kdo neni dostatecne na urovni a vymysli nesmysly, meli by byt schopni ten nesmysl vysvetlit a "navest" ho spravnym smerem. No a pokud nejsou schopni se dohodnout, meli by (podle meho nazoru) radeji od realizace projektu odstoupit nez si vzit na svedomi zmetek. Nedovedu si totiz predstavit treba situaci, kdy tento nepovedeny projekt vytahne nejaky potencialni klient a oni mu budou vysvetlovat, ze oni to mysleli dobre, jenze "blby" klient vsechno zkazil...

Jméno:
Předmět:
delate si srandu?
Datum:
31.03.2004 09:33:20

Zda se, ze nemate asi moc zkusenosti s jednani se zadavateli web prezentaci. Velice casto se stava, ze prijde zakaznik a chce internetovou prezentaci. Jenomze nema vubec predstavu na co mu bude, co od ni muze ocekavat, jak jeho firme muze poslouzit. Jenom chce nejakou prezentaci o ktere si mysli, ze je mu stejne k nicemu ale kdyz to maji ostatni tak ja ji teda chci taky. Dalsi faktor jsou jeho nazory na technickou narocnost vyroby webu (neco v tom smyslu, jo to je brnkacka, to umi kazdy maly dite. Aby si to nemyslel, kdyz je tento nazor hojne rozsirovan - html stranku umi ulozit word, clanky typu udelejte si sami internetovou prezentaci a podobne. Takze mame klienta, ktery nevi co chce (a to ja bohuzel za nej moc nezjistim, ja mu muzu maximalne ukazat co vsechno to umi, co muze dostat a co by mu mohlo nejak slouzit, ale pokud zadavatel pristupuje k webu apriori jako k zbytecnosti, tak moc nezmuzu) a nechce za to moc platit (nejlepe nic). Pravda v tento moment by bylo nejlepsi se s nim rozloucit, jenze bohuzel, dobrych, uvedomelych, moznosti znalych atd. klientu moc na trhu neni a zivit se nejak musime. Takze se nejak domluvime a nejak to udelame. Vysledkem je samozrejme trabant a ne mercedes. Kazdy by rad prodaval mercedesy, ale to bohuzel nejde. Takze az budou v povedomi zadavatelu mit internetove aktivity srovnatelnou vaznost jako ostatni aktivity (tistena reklama napr.) tak se budou moci delat kvalitni weby. (Jen tak na okraj - podivejte se na weby firem hodnocenych jako top 100 v ceske ekonomice)

Jméno:
Předmět:
Re: delate si srandu?
Datum:
31.03.2004 14:11:49

To, že přijde zákazník a neví, co mu může Internet nabídnout, vím moc dobře. S čím ale nemohu souhlasit je Vaše tvrzení, že mu nemůžete pomoci při definování toho, co by měl od internetové prezentace či obchodu požadovat. Na co mu tedy jste? Za co Vás platí? Za "napsání" kódu? To by se mu opravdu možná víc vyplatilo koupit si nějaký soft, který mu kód vygeneruje (nebudu teď rozebírat jeho případnou kvalitu), když si má všechno ostatní vymyslet sám.

Pokud znáte možnosti Intenretu - a podle Vašeho vyjádření předpokládám, že je znáte velmi dobře - nic Vám přece nebrání klientovi dokonale a podrobně vysvětlit, jaký přínos pro něj prezentace může mít a od něj přitom potřebujete jediné - vědět, čím se zabývá ve svém podnikání, kdo jsou jeho zákazníci, jak funguje jeho byznys... Na těchto znalostech pak můžete postavit on-line strategii a pak už je jen a jen na Vás a Vašich schopnostech, abyste ho přesvědčil, že pro něj bude internetová prezentace přínosná.

Copak si opravdu myslíte, že klient reklamní agentury přijde a accountovi přednese jak má reklama vypadat, kde má být umístěna, jakou má mít strukturu? Ne, on mu řekne, chci, aby mi reklama přinesla tohle a tohle a je na agentuře, aby se toho pokusili dosáhnout. Za to je klient platí. A to samé se čeká od tvůrců webů. Je v tom jediný rozdíl - lidé cítí k Intenretu respekt, protože ho neznají a nedovedou si představit, jaké nabízí možnosti. Ale od toho jsme tady my - "internetoví odborníci" -, abychom mu tyto informace předali a Internet tak popularizovali... a pozor(!), nikdo jiný to za nás neudělá.

A na závěr: Co se týče webů hodnocených v rámci WebTop100 je asi zbytečné se jakkoli vyjadřovat. Udělalo to už hodně lidí jinde a proč se tedy opakovat :-).