Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Komentáře ke článku "Zruší eBanka osobní elektronické klíče?"


Jméno:
Předmět:
Re
Datum:
23.09.2002 11:15:23

No, ja si osobne myslim, ze odvahu eBanka najde, az bude naprosto jasne, ze OEK ;) je mrtva zalezitost, tedy, ze ho pouzivam jen ja a Vy :).

NEJVICE ME MRZI, ze eBanka se evidentne snazi zbavit OEK na ukor mobilniho EK. Ja si naopak od eBanky myslim, ze to co nabizi OEK (krizova kontrola platebniho prikazu pred jeho odeslanim) je pro klienta dulezitejsi, nez pohodlnost zpusobu zadani pl. prikazu (tj. to, co nabizi MEK).

OEKu zdar, r.

Jméno:
Mikvus
Předmět:
Pozadavek na eBanku ohledne odkupu OEk a zruseni bank. diskuze
Datum:
24.09.2002 15:41:09

Prislo 23.8.2002
Vazeny pane xxx,
preji Vam prijemny den.

Banka zatim neuvazuje o zmene v poplatkovani pristupu na ucet
prostrednictvim Osobniho Elektronickeho klice (OEk), ani o moznosti odkupu
OEk klientem. Snizeni poplatku spojenych s vedenim uctu muzete dosahnout
optimalni volbou cenoveho programu, pristupem na ucet pomoci Mobilniho ci
Internetoveho Elektronickeho klice apod.

Jestlize chcete vyuzivat MEk - Mobilni Elektronicky klic - je potreba,
abyste mel operatora T-Mobile ci Eurotel, mobilni telefon podporujici SIM
Toolkit a SIM kartu s GSM Bankingem. Pristup pres Mobilni Elektronicky
klic je zdarma.

V pripade, ze mate zajem o zprovozneni Internetoveho Elektronickeho klice
(IEk), je nutne, abyste si v eBance zaregistroval Verejny klic. Zadost o
registraci Verejneho klice muzete vytvorit na internetovych strankach
www.ebanka.cz. Zde zvolite "Prihlaseni do systemu" / "S internetovym EK".
Na strance, ktera se Vam zobrazi po volbe providera najdete odkaz oznaceny
"SPRAVA INTERNETOVEHO EK". Pod timto odkazem vytvorite zadost o Verejny
klic, kterou je nutne ulozit na disketu a na nekterem z klientskych center
eBanky pozadat o jeji registraci. Pred nastavenim Internetoveho
Elektronickeho klice ve Vasem pocitaci bych Vam doporucoval prostudovat
manual (www.ebanka.cz / Info o eBance / Bezpecnost / Manual Internetoveho
EK), ve kterem je podrobne popsano vygenerovani zadosti i nastaveni
samotneho IEk. U tohoto pristupu je uctovan pouze rocni poplatek 200,- Kc
za vydani Osobniho certifikatu k uctu.

eBanka pristoupila ke zruseni diskuse z toho duvodu, ze se jeji puvodni
zamer, kterym bylo odpovidani konkretnich dotazu klientu, temer vytratil.
Diskuse se take ucastnil velice omezeny pocet klientu. eBanka by se rada
vsem svym klientum venovala individualne bud prostrednictvim e-mailu ci na
bezplatne klientske lince 0800 124200.

Dale bych rada uvedla, ze banka neustale rozsiruje sit svych pobocek i
bankomatu. eBanka je prvni a dosud jedinou bankou, ktera na ceskem trhu
poskytuje sluzby plne formou primeho bankovnictvi.

Budete-li mit jakekoliv dalsi dotazy, kontaktujte nas prostrednictvim
e-mailu ci na vyse zminene bezplatne klientske lince.

S pozdravem,

Pavla xxx
Klientsky servis
eBanka
"
P.S.:Jen pro informaci OEk jsem zahodil 13.9. a jedu pres SIM Plus. 948 Kc rocne .. kde je najdu.

Jméno:
Předmět:
Klíče z trhu určitě nezmizí
Datum:
25.09.2002 09:17:34

Jen pro korekci - klíče z trhu nezmizí, protože je používá i ČS.

Její internetový banking je tedy strašný paskvil a hrůza, která není banking, ale podatelna příkazů - víc totiž dělat téměř nemůžete. Věci jako výpis plateb, aktuální seznam provedených transakcí, o tom všem si mohou zdát ...

Jméno:
Předmět:
Pokuta za ztrátu klíče
Datum:
25.09.2002 17:45:56

Nevím, jestli se to v ceníku změnilo, ale byla tam položka 1.800,- Kč za ztrátu oEK klíče, nebo jak to tam nazývyli. V praxi jsem si vyzkoušel, při uzavírání účtu, že po mě banka vyžadovala klíč zpět. Jelikož jsem ho neměl k dispozici, byla mi částka 1800Kč stržena z účtu jako pokuta za nevrácení klíče a peníze jsem dostal až jsem ho vrátil.
Takže já za něj platím každý měsíc, a pak ho ještě na konec vrátím? Dobrý business.

Vzhledem k mému odjezdu do ciziny to byla trochu komplikace. Doposud používám práve oEK a až mi ho zruší, nevím jak budu z ciziny používat eBanku (přes mobil to nejde a internetový klíč je pak pouze na mém domácím počítači).
Asi se budu muset podívat po jiné e-bance...

Jméno:
-woe-
Předmět:
OeK
Datum:
02.10.2002 02:57:32

Docela by me zajimalo kolik klientu eBanky nyni pouziva k pristupu OEK,kolik MobEK,kolik Int.EK???
Nejaka agentura na statistiku ,ktera nema nic spolecnyho s eBankou by to mohla zjistit.
A k tem OP pri vyberu hotovosti..... je videt ,ze se nekdo strasne moc v eBance nudi ci se nejaky snazivec chce "mermomoci"(fuj to je slovo:-) zalibit vymysli kraviny!!V dobe nastupu cipu a ruznych jinych technologii pro autorizaci se nase mila eBanka vraci do minulosti.Ale ona na toto dojede,a to az zjisti ,ze temito svymi tzv."inteligent.zmenami" podle ni k lepsimu,bude v EU sto let za opicema.
Kolika lidem se stalo ,ze jim dosel kredit na mobilu ci meli blok.tel. a tim padem nemohli ziskat auth.kod??
V pripade ,zde jiz zminovaneho ,pobytu v cizine ,kde je to nemozne jej takto ziskat a jak uvadel onen pisatel v prispevku,PC mam doma na stole?......co pak??
Rozhodne tyto argumenty jsou vetsim rizikem nez jakym je ztrata OeK.Nikde neni informace o prolomeni OeK,tak proc se planuje ,a to velmi jednoznacnymi kroky eBanky,ruseni OeK??
Soudruzi soudruzi ,vy tomu ale davate!!!Myslim,ze by jste se meli uz prestat bavit zmatenym ceskym narodem v bankach a uvedomit si to,ze jakmile jeden jedinej "vobycejnej" cechacek po vstupu do EU si zkusi ulozit penize v bance mimo nase uzemi,kde se k nemu bude pristupovat tak,ze si bude jisty tim,ze on dava k disposici sve penize nekam a ne ,ze mu bude naznacovano ruznymi vykutalenostmi,zmenami,ze on nikoho nezajima a jestli se neco nelibi,tak ze muze jit,ale pred tim at pocita s velkou ztratou,tak az tohle jeden jedinej obycejak cesky zjisti,pak se budete divit ,jak jim vsem bude ukradeny jestli jste neco zmenili ci zlevnozdrazili apod.Ted se smejete,ale pomalu se trenujte potit!!A myslim,ze je to vsem tam na bankach jasny!!Ale nepripoustej si to,a proto je tu stale nejake primitivni lhani,prekrucovani ci jina falesna politika,ale uz to dlouho nebude trvat!
(tech par posl.big souveti,je pro eBank management a pod spolky)

PS: ale ta agentura na zjisteni poctu kolik lidi a co pouziva by fakt bodla:-))

-woe-

Jméno:
Předmět:
OEK
Datum:
12.10.2002 16:17:22

Dobrý den.
Můj osobní názor je, že OEK z trhu nezmizí jelikož je to prakticky nejspolehlivější klíč pro přístup k účtu v již zmíněném zahraničí a opravdu nevím odkud berete tu jistotu, že eBanka něco takového chystá? Děkuji a přeji hezký den.

Jméno:
eman
Předmět:
eBanka klice nezrusi
Datum:
01.12.2002 00:50:38

Ad klice - nic se rusit nebude, ale klienti radeji pouzivaji mobil, je to mnohem pohodlnejsi a stejne bezpecne; proto kalkulacky ustupuji samovolne a pocet jejich uzivatelu se snizuje - nac platit vice za neco mene pohodlneho..? Banka vsak nema ZADNY duvod je rusit. A ted obecne: Neurazte se, ale vas clanek, stejne jako mnohe dalsi, ktere se k eBankce od vas na internetu vyskytuji, je tendencni a plny horkosti. Asi k tomu mate duvod, nic neni dokonale a banka se posledni dva roky ke svym klientum nechovala v nekterych momentech nejlepe, s tim asi musim chte nechte souhlasit.. Pokud vsak budete soudit objektivne, myslim, ze vuci ostatnim bankam je eBanka stale velmi dobrou alternativou i s chybami, ktere nepochybne - stejne jako vsichni - nejake ma. Je treba nezapominat, ze je to pet let stara instituce, ktera zazila nekolik nestastnych organizacnich zemetreseni. To ji pochopitelne poznamenalo v mnohem k horsimu, ale vse spatne k necemu dobre jest... Postupne vice a vice se projevujici amaterismus v nekterych zakladnich pravidlech pri nastavovani chodu standardni firmy, kterym bohuzel prekypoval prvni management, byl dani na druhe strane za skvely inovatorsky pristup a dynamiku, ktera byla na trhu ohromujici a bezkonkurencni. Novi lide ve vedeni, kteri zacali instituci vice "usazovat" jako normalni banku, museli prijit a nahradit snilky, neobchodniky a chaoty. Bez prichodu techto "normalizatoru" by to proste nebylo dlouhodobe zivotaschopne. Dnes je v bance jiz ctvrty management, v dusledku nekterych velmi nekvalitnich lidi v rozhodujicich funkcich, kteri se v bance na cas zastavili, se skutecne provedlo behem poslednich dvou let par uletu...ale co naplat...dopadlo to nakonec jeste celkem bez fatalnich nasledku a zbabrane lze postupne napravit... Troufam si dnes s dobrou znalosti veci tvrdit, ze je to nyni poprve, kdy jde ve vedeni o tvrde profesionalni tym, ktery vsak ma podobne dynamicke videni sveta, jako jiz davno odesla vetsina lidi ze zcela prvniho vedeni. Ekonomicke zazemi taky neni spatne, za bankou stoji ceska nejsilnejsi financni skupina, ktere patri mj. i televize Nova. Verim, ze do tri let bude eBanka jednou ze tri nejsilnejsich a nejdynamictejsich bank v zemi. A pro ctene skalni klienty, kteri museli strpet likvidaci bankovni diskuze, jedna pozitivni zprava nakonec: vypada to, ze bude znovuobnovena (toto stupidni rozhodnuti predchazejiciho managementu ma soucasne vedeni v umyslu vzit zpet). Snad jsem vas aspon trochu touto az lehce osobni vypovedi nahlodal k tomu, ze priste nas uz budete mit zas trochu vic rad, mozna podobne, jak tomu bylo drive..:-)

Jméno:
pako
Předmět:
RE: eBanka klice nezrusi
Datum:
02.12.2002 10:42:21

emane, tim novym dynamickym managementem myslite reditele, ktery se nedokaze uprimne podivat do oci a je vlezdoprdel (mimochodem bych nezamestnal nikdy cloveka, ktery pomlouva minuleho zamestnavatele - KB - protoze by potom pomlouval i mou firmu, az by odesel) a potom jeho asistentku Milunu ze Slunce seno ...?

Jméno:
pako
Předmět:
RE: eBanka klice nezrusi
Datum:
02.12.2002 10:42:21

emane, tim novym dynamickym managementem myslite reditele, ktery se nedokaze uprimne podivat do oci a je vlezdoprdel (mimochodem bych nezamestnal nikdy cloveka, ktery pomlouva minuleho zamestnavatele - KB - protoze by potom pomlouval i mou firmu, az by odesel) a potom jeho asistentku Milunu ze Slunce seno ...?

Jméno:
-woe-
Předmět:
eBanka klice nezrusi
Datum:
02.12.2002 04:29:24

Tez se ke mne doneslo ,ze eBanka pripravuje znovuotevreni jeji diskuze.Je to velmi pozitivni zprava a zaroven i male oodechnuti ,ze jsou ve vedeni zpet lide,z mozkem v hlave,kteri se neboji diskutovat s klienty.
Proc ale trva nejakou dobu vzdy ,nez se prijde na to,že urcity krok (a tady nejde jen o diskuzi) neni zrovna ten ,co by se mel ucinit ,ale musi se vzdy tento zkusit ,aby se mohl zase za par mesicu vzit zpet??Ti lide ,co jsou nyni ve vedeni maji docela moc prace,ale pokud se jim to vse povede ,tak bude eBanka opravdu jedna z nej.... bank v EU ,a to bez nadsazek!!
Co me zajima,je "Co se muselo stat,aby bylo stare vedeni nahrazeno novym?" Prece si CP nerekla "Nyni propustime vedeni a dame tam nove lidi" ,to urcite ne!?Jen doufam ,ze i politika PR bude alespon trochu otevrenejsi.
-woe-

Jméno:
-woe-
Předmět:
PS: vanoce
Datum:
02.12.2002 04:37:21

jeste dodatek:

Dostanou klienti od eBanky nejaky darek k vanocum za to ,ze s ni vydrzeli? Napada me napr. nejake to zlevneni! :-) Myslim ,ze kdyby to eBanka provedla a udelala by tomu jeste poradnou publicitu......hmm mozna by to byl narust klientu o rekneme 20% :-)) i kdyz...
Ale v tyhle dobe by to mozna byl ten nej krok k obnoveni popularity a presvedceni lidi ,ze tam jsou zase lidi ,co rozumí sve praci.

PS: muj nazor jenom

-woe-

Jméno:
Předmět:
RE: eBanka klice nezrusi
Datum:
02.12.2002 09:59:03

Děkuji za hlas z banky. Škoda, že je nepodepsaný. Rád bych v několika bodech reagoval:

1. V článek byl koncipován jako úvaha se shrnutím dosavadních faktů, nastíněním co by z těchto faktů mohlo vyplývat a otázkou pro čtenáře. Nebyl zprávou o tom, že eBanka klíče zruší.

2. Počet uživatelů klíčů zdaleka neklesá jen proto, že by používání mobilního klíče bylo mnohem pohodlnější a stejně bezpečné. Počet uživatelů elektronických klíčů klesá především proto, že je k tomu nutí cenová politika banky.

3. Nemyslím si, že mé články o eBance jsou tendenční a plné hořkosti. Pohledem člověka zvenčí hodnotí některé kroky managementu banky, upozorňují na hrubé nedostatky v komunikaci se zákazníky banky apod. Jejich úkolem není srovnávat eBanku s ostatními bankami působícími na našem trhu.

4. Nedokážu zhodnotit, nakolik byl první management banky tvořen "snilky, neobchodniky a chaoty". Ale z pohledu zákazníka dokázal načtrnout poměrně jasnou strategii a touto strategií oslovit zajímavou skupinu zákazníků. Kroky "normalizatoru" se ze stejného pohledu jeví jako přinejmenším problematické.

5. Argument "za bankou stoji ceska nejsilnejsi financni skupina, ktere patri mj. i televize Nova" je minimálně problematický. Tatáž finanční skupina poslala ke dnu již dvě banky, které vlastnila. Což je fakt, který mou důvěru zrovna neposiluje.

Přesto bych eBance přál, aby se vyplnila Vaše vize a do tří let se stala jednou ze tří nejsilnějších bank v zemi. Bohužel pouhé znovuobnovení bankovní diskuze k tomu stačit nebude.

Jméno:
Předmět:
Celustka a eBanka
Datum:
02.12.2002 10:36:41

Vazeny pane C.,

kdyz se tak podivam do historie, tak jste asi hodne nespokojeny klient....z celeho bankovniho trhu pisete vetsinou jen o eBance a vzdy zaporne....co Vas k tomu vede? Neni jednodussi, kdyz se Vam na ni neco nelibi, zmenit ucet? Nebo Vam presto prijde jako nejlepsi? Nechapu tyto novinare, kteri se vice nez rok navazi porad do toho sameho a jejich praci je hledat v nekolika vybranych firmach jen chyby a ty zvelicovat a vytvaret negativni naladu......se potom nedivim, ze u nas neni tak rozsireno prime bankovnictvi, kdyz v nem nalezate same chyby.

TS

Jméno:
eman
Předmět:
vstup 2
Datum:
02.12.2002 18:18:50

ad pako...ten příspěvek je nějaký moc osobní, takže k tomu nic psát nechci, bůh ví, jaká je skutečnost a jaká je vaše motivace k jeho napsání... Jen tolik, že já to vidím jinak.

to: Emil Č.:
ad bod 4) První vedení má lví podíl na vzniku a realizaci myšlenky konceptu přímého bankovnictví u nás. To mu nikdo neodpáře a může si to pověsit bez jakékoliv ironie ve zlatém rámečku na zeď. Má to však, jak už jsem psal, i svůj rub, který byl asi nutnou daní za to, co se tu první dva roky dělo. Ono totiž pak upravovat ten "binec" a stabilizovat chaos, který po tomto týmu v bance v mnohém zůstal, nebyla leckdy vůbec žádná legrace. Navenek se to pak mohlo projevovat často i jako kroky, které nebyly příliš populární, ale byly nutné, aby to dál vůbec mohlo rozumně fungovat jako banka. Dnes je to z tohoto pohledu - mj. právě díky ČP, resp. PPF - zcela jiná istituce se zcela jiným kapitálem v zádech, která již nemá žádné vážné problémy při auditech apod. Ze start-upu vybudovaného na zelené louce se stala reálná silná a na trhu velmi dobře vnímaná banka. Krom toho, že takový vývoj nemá v Čechách ve finančním sektoru obdoby, tak jistě uznáte, že tato strana mince je pro klienty podobně důležitá, jako ona image inovátora a skvělé dynamické a "kamarádské" instituce.

Pády bank z dob bankovního socialismu bych nechal být, s vlastnictvím ebanky to má pramálo společného. Tehdy byla ČP hodě jiná instituce (dnešní management je zcela jiný) a byla hlavně jiná doba. Takže to srovnání je, neuražte se, lehká demagogie. Stejně tak lze zjednodušeně vykřikovat, že velké banky nás všechny okradly, když jsme je museli zadotovat z daní, za komunismu že bylo pro většinu lidí lépe apod...

A poslední odstavec: tento týden čelíme podlým a sprostým pomluvám (stejně jak komerčka před rokem) skrzeva maily či smsky. Nikdo si však zde nepřipouští, že by nás to mělo nějak poškodit. Velká část zaměstnanců banky cítí hrdost za svou firmu, probouzí se v nich zas více než dříve snaha něco zlepšovat a posouvat dopředu, je znát tvůrčí atmosféra - a to si myslim je hlavní základ k tomu, aby se to, o čem píšete vy v posledním odstavci, vyplnilo.

Jméno:
eman
Předmět:
ad noví lidé
Datum:
02.12.2002 18:24:38

to Woe: ...co se muselo stát...
Je to prosté. Ti lidé se museli historicky znemožnit. Byli špatně vybráni. Nyní byli vybráni jiní, věřím, že mnohem lepší a profesionálnější, protože tak od počátku tím, co dělají, působí.

Jméno:
-woe-
Předmět:
to:pako
Datum:
05.12.2002 06:42:56

Zda se mi ,ze to co jste napsal,se docela trefne hodi i na Vas!!
Mozna ,kdyz se zamyslite nad tim ,ze pomluva je primo umerna zavisti,tak pochopite 1.vetu.

-woe-

Jméno:
-woe-
Předmět:
Re:....
Datum:
05.12.2002 07:16:02

to:Tomas Symersky musim reagovat ,prestoze nemam s E.C. nic spolecneho:-)
...co k tomu vede p.C > je to jeho prace!
...ze vzdy zaporne? > :-)a co by jste si predstavoval samou chvalu? aby se zadne problemy nevynasely na svetlo??
...Neni jednodussi, kdyz se Vam na ni neco nelibi, zmenit ucet? > je ,to je pravda.A Vy snad vite o nejake bance ,co ma inet-banking na alespon srovnatelne urovni??>-)
... jejich praci je hledat v nekolika vybranych firmach jen chyby a ty zvelicovat a vytvaret negativni naladu > taky nemam rad tento typ novinaru,ale u p.C jde o jednu firmu a to ,ze se o ni zajima a "navazi" je jenom dobre!Ja bych kazde bance pridelil takoveho novinare,ktery by se navazel!!Predeslo by se dosti preqapenim ,to mi verte!
...se potom nedivim, ze u nas neni tak rozsireno prime bankovnictvi, kdyz v nem nalezate same chyby > tato vase posledni veta . no comment!!:-) NENI ROZSIRENO - SAME CHYBY to je ten duvod vazeny pane!!!


to eman: a nemeli by se i s temi ,co byli vybrani spatne,vyhodit i ti ,co je vybirali??!! Nebo se pletu,ze by mohl nastat "kolobeh" neustaleho tzv.stridani strazi?!


-woe-

Jméno:
Předmět:
Sim a 2banky
Datum:
05.12.2002 13:10:38

Mám jen poznámku.
V případě, že již používáte GSM banking banky A a chcete ještě jednu, tak, pokud se nemýlím, není možné nahrát do Sim ještě banku B.
V tomto případě vidím OEK jako jednu z možností, jak provozovat internetové bankovnictví ve dvou bankách.