Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Komentáře ke článku "Rozvrácenost českého internetu"


Jméno:
Předmět:
Spoluprace x konkurence
Datum:
28.02.2000 18:25:21

Nevim jestli bude tato spoluprace mozna, protoze jak jeden muj kamarad rika dobry napad se prodava sam a "dobre" napady by se opravdu mely uzivit. A potom zalezi na tom, kdo bude prvni a nejake zverejnovani planovanych projektu by tedy bylo ke skode firmy. (Tady nemyslim kopie sluzeb z US ci ze sveta.)

Na druhou stranu koordinace webu a mozna jejich integrace do celosvetovych webu by mohl byt krok dopredu (viz integrace firmy Atlas do MS Network).

S pozdravem
Petr

Jméno:
Předmět:
spolupráce ano, ale trochu jinak
Datum:
19.03.2000 10:27:11


Je pravda, že český internet má handicap pro svůj malý rozsah a zpožděný vývoj. Tato situace se ale nezlepši spojováním českých projektů v jeden nebo dva větší.
Všeobecně se mi nelíbí myšlenka, že by někdo začal dělat nějaký projekt s přesvědčením, že už nemůže vymyslet nic originálního nebo lepšího než konkurence a myslím si, že to tak snad ani nejde. Ale mate pravdu, že pravděpodobnost, že nějaký tuzemský internetový producent vymyslí něco vyloženě převratného je docela malá a že je nutno hledat nějakou jinou a rychlejší cestu.
Je jasné, že pokud chtějí čeští producenti rozšířit svou působnost i v zahraničí, budou muset vyrábět kvalitní produkty. To je první důvod, proč neslučovat. Mezi jednotlivými firmami musí existovat konkurence. To je nejrychlejší a nespolehlivější způsob, jak tlačit na zvyšování kvality.
Kdyby na příklad ty dvě firmy se serverem o kalousi ušatém udělali jenom jeden společný projekt, dělali by inovace "jenom kdyby se jim zachtělo" a v Česku by vznikla jenom tenhle jeden server. Kdyby vznikly dva a soupeřily, který bude lepší, zákonitě by se víc snažily server zlepšovat a to vše v mnohem kratším čase.
Ještě zřejmější to je u e-businessu. Kdyby zde firmy spolupracovali a udělali společné projekty, vzniklo by pár oligopolů, což by prakticky vymítilo konkurenci a vývoj internetového obchodu by se tím pádem několikanásobně zpomalil.
Prosadit se v zahraničí je pro českou firmu v zaostalejším prostředí obtížnější. Proto je nejvýhodnější spojení s nějakou zahraniční firmou, která má dostatečný kapitál a hlavně zkušenosti. Tak jako to nyní dělá na příklad seznam.cz. Jak už jsem ale řekl, nejdříve se musí stát české produkty atraktivní.
Kdyby se české produkty pospojovaly, nic by se tím nezrychlilo ani nevylepšilo, spíše naopak. Je totiž rozdíl mezi koordinací průmyslu v rámci EU a koordinací jednoho odvětví na malém českém trhu. EU se snaží podpořit spolupráci mezi různými producenty z různých a odlišných důvodů. Chce podpořit pohyblivost kapitálu i v odvětvích, kde se to zatím nedělo a to nejen z duvodů ekonomických, ale také z důvodů kulturně-politických. Taky pečlivě vybírá, které produkty podpoří, aby byly v souladu s politikou EU. Jednoduše řečeno, není to jenom o spolupráci a podpoře vývoje. Je to spíše o politice, ať už dobré nebo špatné. Nějaká přehnaná koordinace v rámci malého českého internetového prostředí, by mohlo být dost ošidné a jak už jsem několikrát řekl, spíše kontraproduktivní.