Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Komentáře ke článku "Jak velký je propad Seznamu?"


Jméno:
Předmět:
moje zkušenost
Datum:
06.06.2003 08:10:13

K Vašemu odstavečku:

Včera se mi podařilo se dovolat na telefonní číslo Seznamu a hovořit s pracovníkem odpovědným za doplnění údajů o internetových obchodech. Nejistý mladík mě ale svou prostotou zcela vyvedl z míry. Neudělal totiž pro mě zhola nic! Nakonec mi oddaně poradil, zaregistrovat všechny chybějící odkazy znova!

Moje zkušenost:
Také jsem od pondělí na Seznam volal - na příslušnou osobu se mi podařilo nechat se přepojit až po několika dnech a asi 20 marných pokusech.
Dotyčný pán mi sdělil to samé co Vám - "přidejte odkazy znova". Na můj dotaz zda-li již funguje dříve pozastavené vkládání odkazů do seznamu mi odpověděl, že stop stav již není a že jde normálně vkládat - pozná se to podle příchozího potvrzení na mail. Bohužel již několik dní se snažím odkazy vložit STOP STAV EVIDENTNĚ TRVÁ - takže my internetoví obchodníci máme smůlu...
O závislosti na seznamu svědčí to, že obrat našich e-shopů www.e-pneumatiky.cz a www.forliving.cz, poklesl řádově na 1/3 původního obratu před "akcí Seznam"... :-(

Také mě zaráží, že obsah db seznamu se denně někdy i několikrát změní - naše odkazy se v průběhu dne vysytují na různých pozicích, některé zcela mizí, některé, které tam dříve nefiguorovali se naopak objevují a tak to jde dokolečka...

SEZNAME, SEZNAME...

Jméno:
chip
Předmět:
Proc zrovna spotrebak.cz?
Datum:
06.06.2003 09:07:53

Myslite, ze je smerodatne merit navstevnost zrovna jednim z vasich projektu? Treba spotrebak.cz nema stejny pocet odkazu ve vsech katalozich, nebo mel dokonce nejaky prednostni vypis v katalogu seznamu apod.

Smerodatnejsi by vase tabulka byla, kdyby vychazela z vice dat, z ruznych serveru z ruznych oblasti, ne jenom jeden - spotrebak.cz

Jméno:
Předmět:
RE: Proc zrovna spotrebak.cz?
Datum:
06.06.2003 09:56:28

Jednoduchá odpověď - tato data máme k dispozici a rozhodujeme o jejich zveřejnění či nezveřejnění. A ještě jeden argument, je to internetový obchod - ty byly výpadkem postiženy asi nejvíce.

spotrebak.cz na Seznamu neměl a nemá přednostní výpis. A na ostatních portálech se snažíme mít pokud možno stejné odkazy se stejnými popisy. Někdy to ale není možné - např. Atlas na žádosti o změny nereaguje dlouhodobě vůbec.

Co se týče relevance, v zásadě máte pravdu, že lepší výsledky by byly z více serverů, ale. Získat je je prakticky nemožné a jejich vypovídací hodnota by nebyla o nic vyšší než je tomu u předložené tabulky. Myslím ale, že jsem tuto skutečnost v článku uvedl.

Jméno:
Charlien
Předmět:
Sebevědomí Seznamu
Datum:
17.06.2003 10:41:06

Četla jsem článek Petra i následnou reakci Emila, a na závěr vyznívá otázka jak dlouho Seznamu jeho sebevědomí vydrží? Nuže, jeho seběvodmí mu vydrží tak dlouho, dokud jej budou uživatelé (ne inzerenti a firmy) respektovat. Poněvadž uživatelé hledající informace na netu jsou navyklí chodit na určitý vytipovaný server. Mnozí z nich i-netu příliš nerozumí. Znají dvě adresy zpaměti a z nich se pak dostanou přibližně tam kam potřebují. Jednou z těch adres je právě Seznam. Když se ve svém okolí zeptám, kde najdu určité info, nasměrují mě na Seznam. Ovšem lidi, kteří netu "rozumí", mě většinou posílají na Google, Alenku a pod. Což sice nejsou typické vyhledávače, ale informace z nich získáte rovněž. Jenže abych se vrátila k tématu, drtivá většina je zkrátka zvyklá na Seznam a pokud na něm nějaká adresa/prezentace firmy není, tak získají dojem, že daná firma neexistuje. Vždyť jak lidi hledají? Nehledají konkrétní název firmy, ale nějaké výrobky. Takže si vyberou tu firmu, která na Seznamu svou prezentaci má. Ztrácí na tom jen ti, kteří na Seznamu prezentaci nemají, což je po čase (a prorokuji že po velmi krátkém čase) donutí, aby přistoupili na podmínky Seznamu a svou prezentaci si u nich umístili. Běžný uživatel nepozná, že kvalita Seznamu se nyní pohybuje u bodu mrazu. Problém je, že lidi si nechtějí zvykat na novoty. Proto budou stále chodit na Seznam, dokud jim okolí neřekne, že XXXXX je lepší. Ale kdo to řekne tomu okolí?