Komentáře ke článku "Jak si udržet zákazníka I"
Měl jsem pocit, že je to naopak...
Co nás stojí více? Udržet si stávajícího zákazníka či získat nového? To záleží na substitutech daného produktu, na firmě či
na stavu ekonomiky. Navíc nejde jen o výdaje finanční. Tedy v případě nového zákazníka : reklama, propagace či zmíněný datamining. Důležitá je právě psychologická stránka věci, tedy zda nám záleží na zákazníkovi. Najít k němu jistý vztah a ten udržovat.
Podle mého názoru nás stojí nejvíc získaného zákazníka ztratit a poptom ho přetahovat zpět od konkurence.
Přidávám se k hlasům, které tvrdí, že to pravidlo jste popletl. Vždy je levnější si zákazníka udržet, než ho získat.
Zkuste si spočítat, kolik vás stojí zákazník, jehož jste ztratily. Nový zákazník vás tedy stojí mnohem méně. Zákazníka udržet, v dlouhodobém horizontu, vás stojí více. Ovšem netvrdím, že je to jediný možný pohled na věc.
......... nebylo to uslovi nahodou nejak takhle:
********************
muzete mit (automobil) Vasi nejoblibenejsi barvy, pokud je to cerna.
********************
No nic musim koncit.
Výrok H.Forda : opravdu došlo k mému pomýlení v jeho výroku. Díky
Mam jeden dotaz:
"Ci (nebo odkud )je to stare zname pravidlo?"
Znam jej z praxe i terorie opacne.
A dve kratke pripominky:
Zatimco o svem stavajicim zakaznikovi vim spoustu podstatnych informaci (a to nejen jeho spokojenost s produktem, ale pripadne take jeho budouci plany a potreby, jeho strukturu ve firme a procesy, kompetence pracovniku atd - to vsechno pochopitelne vyuzivam take v marketingu a podpore prodeje a komunikaci s nim) u noveho ci potencionalniho zakaznika mne stoji spoustu casu a penez, nez podobne informace zjistim.
A kdyby tomu tak skutecne bylo (jak uvadite ve svem prispevku) proc tedy existuji a stale vice se podporuji tzv. "vernostni" programy? Ze by firmy neprisly na to, ze zavadeji a podporuji neco, co neni efektivni (myslim i financne)???
Proste mam jiny nazor.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006