Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Komentáře ke článku "Jak jsme spouštěli službu business.nabit.cz"


Jméno:
Předmět:
Je to fuckt xvezda
Datum:
21.02.2003 10:12:00

Ja coby russkyj podnikatel v Cechija ocen interestujutsa etim maltchikom. Otlicna!

Jméno:
Předmět:
Jezisi!
Datum:
21.02.2003 14:25:25

Bud se drzte "zabavneho" nebo ciste "obchodniho" stylu, ale nemichejte to. Nebot:

- nedozvedel jsem se, co vlastne nabizite (technologie, sluzby, marketing?)
- to, ze se v CR posle 3mld SMS je pro vase podnikani zcela irelevantni, kolik z nich je v ramci nejake placene sluzby (seznamka, souteze, hlasovani apod.)?
- v jakem konkretnim pripade je mobilni reklama ucinnejsi nez TV?
- mozna pred rokem to byl unikatni koncept, ale dnes?
- vy jste vyhradili 100k na PR? Co jste za to udelali krome jednoduche tiskovky?
- do CTK i CIA muze poslat kazdy cokoliv, tiskove zpravy nevyjimaje
- kdo vam kristepane rekl, ze clanky v novinach lze prepocitat na 400k reklamy? Slysel jste nekdy o rozdilu mezi PR a reklamou?
- jaky je vas obrat, jaky zisk a kdy se vam ten pulmilion ve vyvoji vrati?
- k cemu vam je, ze o vas informuji ruska media?

Diky za odpovedi.

Jméno:
Předmět:
ruskij podnikatel
Datum:
22.02.2003 17:29:24

2Rostock (moldavsky zeleznicar): Nech krecka kreckem! Kdy dame drinka? Tusim, ze si opet na rade s placenim :-)

Jméno:
Předmět:
odpovedi
Datum:
22.02.2003 17:55:10

- nedozvedel jsem se, co vlastne nabizite (technologie, sluzby, marketing?)
! To ani nebylo zamerem clanku, nebot jsem nechtel aby clanek byl pouho "nabidkou nasich sluzeb". Jsme poskytovatelem sluzeb mobilniho marketingu - at uz se jedna tailor made aplikace, kampane, rent out datbazi apod. business.nabit.cz je platformou nabizejici standardizovane sluzby mobilniho marketingu, jako napr. loga.
- to, ze se v CR posle 3mld SMS je pro vase podnikani zcela irelevantni, kolik z nich je v ramci nejake placene sluzby (seznamka, souteze, hlasovani apod.)?
! Neni to irelevantni, nebot je to indikator vyspelosti (technologicke) trhu. Pokud by se neposilali smsky, jsou loga irelevantni. Nemam data tykajici se kolik se posle smsek v ramci nejakych sluzeb atd.
- v jakem konkretnim pripade je mobilni reklama ucinnejsi nez TV?
!V brandingu, coz je pomerne prekvapujici zalezitost kdyz berete v potaz fakt, ze mobil je pravy opak medii vyuzivanych pro brandingove akce se svymi 160 znaky textu nebo cernobilym obrazkem. Uspesnost je ale dana tim, ze uzivatel vidi svuj mobil jako osobni vec, navic prilis reklamnich smsek se ztaim neposila. Jinak doporucuji si stahnout report tykajici se brandingu mobilni reklamy na:
http://www.enpocket.com/research/branding_performance.htm
- mozna pred rokem to byl unikatni koncept, ale dnes?
! Ja si myslim, ze stale je. Obratili jsme totiz klasicky model log. Nyni logo ma spotrebitel zadardmo, naklady s poslanim hradi inzerent, log se stava marketingovym kanalem.
- vy jste vyhradili 100k na PR? Co jste za to udelali krome jednoduche tiskovky?
! Zvlastni dotaz, chcete slysel odpoved jako, ze jsme sepsali tiskovou zpravu, vyrobili prezentaci atd?
- do CTK i CIA muze poslat kazdy cokoliv, tiskove zpravy nevyjimaje
! Ale po vetsinou konci v redakcnim kosi a nic se s nimi nedeje.
- kdo vam kristepane rekl, ze clanky v novinach lze prepocitat na 400k reklamy? Slysel jste nekdy o rozdilu mezi PR a reklamou?
! Toto prepocitani slouzilo pouze jako ilustracni priklad, jako priklad toho, jakou hodnotu nam clanky prinesli. Budete se mozna divit, ale prepocitavani je beznou praxi i treba v ceskych PR agenturach, protoze to klienti vyzaduji. To vychazi z toho, ze v CR je PR tradicne pripisovana mensi vaha nez nadlinkove reklame a PR tak musi delat vse pro to, aby ukazalo, ze opak je pravdou.
- jaky je vas obrat, jaky zisk a kdy se vam ten pulmilion ve vyvoji vrati?
! To je samozrejme confidential informace. V roce 2002 jsme derivovali z mobilniho marketingu neco pres 2 miliony Kc v trzbach. Tento rok cekame 8 milionu, z toho 3 miliony budou jenom za velkou kampan v dubnu, kterou budeme realizovat ve 4 zemich Evropy pro jednoho vyznamneho vyrobce obleceni aobuvi. V podstate to bude nejvetsi kampan mobilniho marketingu v historii stredni a vychodni evropy. business.nabit.cz nebude generovat miliony, toho jsme si vedomi. Hraje ale vyznamnou roli v nasem marketingu - klienti se nejrpve seznami s vyhodami mobilniho marketingu v malem (napr. diky sluzbe log na mobily) a pak postupem casu se rozhodnou pro nejakou vetsi kampan, aplikaci atd.
- k cemu vam je, ze o vas informuji ruska media?
! K nicemu. Zmineno pouze jako pikantnost.

Jméno:
Předmět:
Odpovedi
Datum:
24.02.2003 12:19:53

Diky, za odpovedi. Musim rict, ze mi pripadaly mnohem zajimavejsi, nez vlastni clanek. Verim, ze priste to uz bude lepsi :-). Preji hodne stesti v dalsim podnikani!