Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Jak hospodařily ICT společnosti v roce 2001
V průběhu prvních měsíců letošního roku společnosti uzavírají své hospodaření za loňský rok. K ve světě běžné praxi zveřejňování finančních výsledků se i letos přidalo pár tuzemských firem, průkopníků informační otevřenosti. Přinášíme nyní souhrn výsledků společností z ICT sféry. Článek budeme průběžně doplňovat.
Autor: Pavel Hrůza    Datum: 20.2.2002
Co přinese širokopásmový internet?
Světová síť sílí na kapacitě, komunikační společnosti hlásí čím dál větší širokopásmové pokrytí. Spuštění širokopásmového internetu se očekává v blízké době i u nás. Pokusil jsem se zjistit co to znamená pro poskytovatele těchto technologií a jaké se dá očekávat přijetí ze strany zákazníků.
Autor: Pavel Hrůza    Datum: 18.2.2002
Spotřebitelé jsou připraveni na m-marketing prostřednictvím mobilů
Tvrdí to studie, kterou vypracovala společnost HPI Research Group pro společnost Nokia. Výsledky potvrdily reálné možnosti marketingu cíleného na spotřebitele prostřednictvím jejich mobilních telefonů - tzv. "m-marketingu".
Autor: Redakce    Datum: 2.2.2002
Online reklama v USA poroste
I když reklama v televizi, tisku a rozhlase se podle předpovědí v blízké době nedočká většího růstu, internetová reklama v USA poroste poměrně výrazně. To je pozitivní signál také pro evropský reklamní trh.
Autor: Redakce    Datum: 29.1.2002
Internet začíná být dostupný na řadě veřejných míst
Možnosti občanů využívat připojení k Internetu na veřejně dostupných místech se mírně zlepšují. Ukázal to výzkum Internet na veřejně dostupných místech, který se uskutečnil v říjnu a listopadu minulého roku v okresních městech ČR. Tento projekt realizoval Úřad pro veřejné informační systémy ve spolupráci se společností Cisco Systems ČR a SR a BMI sdružením.
Autor: Tisková zpráva    Datum: 18.1.2002
Náklady na získání zákazníka klesají
Podle studie Shop.org se náklady internetových obchodů na získání zákazníka podstatně snížily. Konkrétně klesly ze 45 USD potřebných na získání jednoho zákazníka v prvním čtvrtletí 2000 na pouhých 12 USD potřebných ve 3. kvartálu 2001.
Autor: Redakce    Datum: 10.1.2002
Vánoční B2C nadělení 2001
Ač všichni víme, že vánoční dárky nám nosí Ježíšek, popřípadě Děd Maroz, Weinachtsman, či Santa Claus (původně reklamní maskot Coca Coly v některých zemích povýšený na symbol vánoc, pozn. úřadu pro zach. kultur. dědictví), tržby přes vánoce rostly hlavně maloobchodním prodejcům. Tradiční "kamenné" obchody nechaly svým internetovým kolegům pouze několiakprocentní kousek celkového vánočního B2C koláče, jejich podíl však rok od roku roste.
Autor: Pavel Hrůza    Datum: 9.1.2002
Jak vypadá trh s mobilními telefony
V naší oblasti je největší boom prodeje mobilních telefonů za námi. Mobil vlastní každý kdo jej potřebuje a také většina ostatních. Mobilní operátoři se začínají zaměřovat spíše na zkvalitňování stávajících a zavádění nových služeb; uvažují o tom, že telefony přestanou dotovat. Jak vyplývá z některých průzkumů, mnoho oblastí na skutečný boom teprve čeká. Zajímavé věci se dějí také mezi významnými hráči na tomto trhu.
Autor: Pavel Hrůza    Datum: 3.1.2002
Malé a střední firmy v Praze nejsou připraveny na elektronický obchod lépe než mimopražské podniky
Předpoklady o předstihu pražských firem před ostatními v připravenosti na elektronické obchodování se nepotvrdily. Ukázal to výzkum ve 145 malých a středních firmách s počtem do 100 zaměstnanců podnikajících v Praze, kterým byl z podnětu Úřadu pro veřejné informační systémy rozšířen výzkum probíhající v krajích v rámci projektu eBusiness Roadshow společnosti TELE2 a BMI sdružení.
Autor: Tisková zpráva    Datum: 27.12.2001
Kabelovou televizi považuje za perspektivní službu 84% obyvatel ČR
Celkem 84,0% obyvatel ČR považuje kabelovou televizi za vyspělou technologii, která má v ČR budoucnost; 87,3% kabelovou televizi zná či o ní někdy slyšelo. Bohatou programovou nabídku nejvíce oceňuje 63,3% předplatitelů kabelové televize a 58,6% by si kabelovou televizi pravděpodobně pořídilo, pokud by byla v místě jejich bydliště k dispozici.
Autor: Tisková zpráva    Datum: 20.12.2001