Využívá vaše společnost e-learning?
Milan Dědek Koordinátor pro Internet/Intranet ve společnosti Škoda Auto | |
V rámci širokého spektra vzdělávacích aktivit selektivně používáme také e-learning. |
Naše firma má velmi rozsáhlý a propracovaný systém vzdělávání, který začíná u odborných kursů pro zaměstnance a končí vlastní vysokou školou. V rámci tohoto širokého spektra vzdělávacích aktivit selektivně používáme také e-learning. Aktuálním příkladem může být standard Internet driver licence. Jako první absolvovali kurz zakončený certifikátem členové představenstva, následuje managment firmy a záměrem je, aby v průběhu několika let "internetový řidičák" měl každý z 22 tisíců zaměstnanců firmy. Za tímto účelem připravil útvar Škoda Auto Coaching vzdělávací cédéčko s příslovečným názvem "Surfař" se závěrečným on-line
Marta Storchová Human Resources Manager společnosti Nokia | |
Nokia podporuje E- learning - celou svou firemní kulturou a stylem řízení. E-learning dnes v Nokia zahrnuje mnoho typů a kombinací |
Kontinuální vzdělávání je ve společnosti Nokia jednou ze základních hodnot a podpora kontinuálního vzdělávání a inovativního myšlení je součástí firemní filosofie, firemní kultury a stylu řízení.
E-learning dnes v Nokia zahrnuje mnoho typů a kombinací: různé formy individuálního studia nebo virtuální kursy probíhající v reálném čase, umožňující interakci s lektorem a účastníky přes internet technologii.
Této formy vzdělávání využívají pracovníci v Nokia ve stále vyšší míře, jednak proto, že e-learning kursy jsou snadno dostupné na Nokia intranetu, a také mnoho klasických technických kursů bylo nahrazeno e-learning kursy. Dále si každý pracovník stanovuje ve spolupráci se svým vedoucím plán individuálního rozvoje, jehož součástí je mimo jiné absolvování relevantních e-learning kursů. Speciálně vybavené e-learning místnosti jsou pracovníkům v Nokia firmách k dispozici s požadovanou technikou.
Eva Hrabětová Learning Services Manager společnosti IBM | |
Pro společnost s více než 300 000 zaměstnanci je e-learning nutností. Jedině touto formou je možné zajistit konzistentní... |
Jedině touto formou je možné zajistit konzistentní přenos informací o rychle se měnících produktech, procesech a situaci na trhu.
Kromě informativně zaměřených kurzů k těmto účelům má IBM rozsáhlé vzdělávací programy pro manažery a obchodní zástupce. V nich je podle tzv. Čtyřvrstvového modelu vzdělávání (formulovaného IBM) vhodně kombinován e-learning s klasickou výukou ve třídách.
Program Basic Blue, určený pro nové manažery, je tvořen dvěma třemi bloky:
· půlroční on-line příprava (základní manažerské dovednosti)
· týdenní pobyt v "laboratoři", kde účastníci (hodnocení zaměstnanců, předávání zpětné vazby, koučování atd.)
· půlroční on-line příprava (další manažerské dovednosti, zpracování projektu ve virtuální třídě)
zakončenými přípravou plánu osobního rozvoje. On-line kurzy probíhají v prostředí Lotus LearningSpace a obsahují kromě učebních textů také řadu cvičení, FAQ, tipů a triků a každý z nich je zakončen testem. Jejich úspěšné absolvování je podmínkou postupu do dalšího bloku a k získání certifikátu.
Podobně je koncipován program Signature Selling Method, kterým v l. 2000-1 prošli všichni obchodní zástupci IBM a v r. 2002 se jeho v upravené podoby účastní obchodní partneři IBM.
Uplatnění e-learningu přináší významné úspory: jeho uplatněním IBM celosvětově uspořila v r. 1999 téměř 200 mil. USD , v r. 2000 pak 396 mil. USD. Nejde ale jen o úsporu nákladů, ale o vyšší efektivnost vzdělávání a jeho zatraktivnění.
Program Basic Blue získal v r. 2001 v Německu prestižní "Cenu za příkladnou iniciativu, která zlepšuje kvalitu a přitažlivost vnitropodnikového vzdělávání", udělovanou společně německým prezidentem a předsedou DIHT (Asociace německých obchodních a průmyslových komor). Upravený program je od r. 2001 uvolněn ke komerčnímu využití.
Celý archiv názorů >> |
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006