Yahoo! vzdává aukční boj
Než se vyčerpávat bojem se soupeřem je v některých případech lepší s ním spolupracovat. Rozhodnutí tohoto typu přijali za své v evropském Yahoo!, když se rozhodli spolupracovat s aukčním serverem eBay, namísto pokračování ve vývoji vlastního aukčního řešení.
Aukce na evropské mutaci portálu Yahoo! nebyly nikdy tak populární jako u aukčního specialisty eBay. Po nějaké době soupeření se představitelé Yahoo! rozhodli radikálně změnit strategii a spojit síly se svým rivalem.
Podle právě uzavřené dlouhodobé dohody budou obě firmy společnými silami propagovat aukce eBay na stránkách Yahoo!, které nyní působí v šesti zemích. Zaměstnanci evropských aukcí Yahoo! se přesunou do prodejních a cestovních oddělení společnosti.
K tomuto rozhodnutí dospěli představitelé Yahoo! koncem kvartálu, kdy bylo více než zřejmé, že nebude možné dohnat náskok eBay bez velmi výrazných investic.
Tyto investice by překročili únosnou míru, zvláště u portálu, který nabízí celou řadu služeb a zvláště v době, kdy je situace na trhu portálů v Evropě velmi vypjatá.
Společnost Yahoo! si v minulosti mohla dovolit rozjet celou řadu služeb a čekat, které se ujmou. Obchodní model tohoto portálu však stojí více než jiné servery na příjmech z reklamy. Ochlazení reklamního trhu tak způsobilo omezení prostředků Yahoo!. Přehodnocení setrvání některých neprogresívních služeb v portfoliu portálu je tak nejpřirozenější řešení vzniklé situace.
Spolupráce s eBay je pro mnohé menší překvapení než spuštění aukcí Yahoo! před pár lety. Již tehdy byl eBay jasný vítěz ve své kategorii a dalo se tušit, že konkurovat mu, byť se zákaznickou základnou Yahoo!, nebude vůbec lehké. V posledních měsících spadla návštěvnost aukcí na Yahoo! nejen pod úroveň eBay, ale i pod úroveň dalších rivalů. Spojení s lídrem trhu byla poslední záchrana. Představitelé eBay se naopak těší na rozšíření své značky mezi nový okruh klientů, v blízké době bude připraven hladký přechod klientů Yahoo! na aukce eBay.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 27. května 2002
Pavel Hrůza
Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006