Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Předvánoční test e-komerce

Momentálně panuje na internetové scéně spíše zádumčivá, ne-li přímo pesimistická atmosféra. Zdá se, že jediným segmentem e-komerce, kterého se to netýká je turistika. Pro optimistickou náladu zde existuje několik pádných důvodů. Pokusím se je přiblížit na názorném příkladu z praxe.

Asi každý z vás to zná, typická otázka momentálně je – co děláš na silvestra? Mě tento rok daný dotaz zaskočil, jelikož zabraná do práce jsem si ani nevšimla, že už bych nějaké plány měla mít. Takže co s tím – zašla jsem pro inspiraci na internet.

První úkol zněl – KAM. Každý dnes už ví, že je internet nepřekonatelným zdrojem informací. Překvapivé ale je, nakolik se rozsah a kvalita webových prezentací každý měsíc zlepšuje. Brouzdat můžete po celém světě, zjistíte věci, které by normálně vaši pozornost asi neupoutaly. Tak já, ač ze zeměpisu vždy za jedna, jsem znovuobjevila Azorské ostrovy. Normálně na míle vzdálené, díky internetu u mě v obýváku.

Takže jsem mohla přistoupit k dalšímu kroku - najít HOTEL. Díky internetu a množství nabídek žádný problém. Dnes už jsou běžné on-line rezervace a ceny jsou většinou o 25-30% nižší než v dobré cestovce! Hodně mě překvapilo množství přímých hotelových prezentací velmi profesionálně a poutavě zpracovaných, oproti dřívějšku hlavně spousty fotek.

Největším překvapením bylo zajištění AUTA v půjčovně. Tady nejlépe zpracovali nabídku velké firmy – Hertz, Avis, Europcar. Většina z nich nabízí zřízení zákaznického profilu (všichni, kdo si auta v zahraničí půjčovali pochopí, jaká výhoda to je, nemuset pokaždé vyplňovat kilometrové formuláře). Samozřejmostí je přehledně zpracovaná nabídka vozového parku, viditelné a srozumitelně popsané podmínky – a jak už jsme u e-komerce zvyklí, super ceny. Ale nevěřili by jste jak SUPER. V tomto případě se oplatí prověřit všechny svoje smlouvy o kreditních kartách, růžné “Miles & More” programy leteckých společností, atd. Po použití všech možných slev se mi povedlo zajistit Opel Astra za neuvěřitelných 21 EURO na den! Včetně volných kilometrů a pojištění.

Jediné co zbývá zařídit – LETENKA. Hračka, napadne vás. Ne nadarmo jsou letenky nejprodávanějším produktem jak v zahraničí tak u nás. Omyl. Platí to o konvenčních cílech jako je New York nebo Řím. Pokud chcete na takové místo jako je Ponta Delgada na ostrově Sao Miguel na Azorech – můžete počítat v lepším případě s potvrzením, že tam letadla skutečně lítají (jedině z Lisabonu), a sehnat letový řád (jako zdroj informací tedy ani zde internet nezklamal). Horší je to s cenovou nabídkou - pokud nějaká cena bude, bude astronomická (v mém případě nejlevnější v přepočtu za 56.000 Kč). Naštěstí mě napadlo zavolat American Express, který pro nás zajišťuje tyto služby ve firmě. Sice se nejdříve dva krát ujistili – KAM že to má být, a že Azorské Ostrovy neexistují (patří totiž k Portugalsku). Ale neskutečně překvapila cena – 20000 Kč. A to mi letenku vystaví na poslední chvíli, zaplatím za ni buď kartou nebo na fakturu a doručí mi ji přímo do kanceláře.

Takže konečné skóre- 3˝ k 1 pro e-komerci.

Všichni z vás si určitě umí představit, jaké štrapáce by obnášela podobná akce v kamenném světě. Pokud by to teda člověk po první návštěvě cestovky nevzdal, jelikož by mu asi nabídli jako prima alternativu Kanáry. Mě celá akce zabrala dvě hodinky večer, a ještě jsem se u toho neuvěřitelně bavila a naučila se spoustu věcí, na svou cestu jsem perfektně připravená, všechna potřebná potvrzení vytištěná doma mám u sebe a teď už se otázky – co děláš na silvestra - nemusím bát.

Od mých známých, podnikajících v cestovním ruchu u nás vím, že jsou také s obchody velmi spokojeni. A to je možná návod pro ostatní branže e-komerce: pokud budete mít pro zákazníka poutavě a jednoduše zpracovanou atraktivní nabídku a zaručeně zvládnete dodání slíbených služeb - není důvod k pesimismu.

Doufám, že mi prominete trochu lehčí tón tohoto článku. Mám totiž pocit, že trochu lehčí tón je v tomto období zcela na místě.

Přeji všem e-podnikatelům a čtenářům hodně úspěšný a optimistický nový rok (nebo století či tisíciletí, co kdo oslavuje) a doufám, že nám i nadále zachováte přízeň.
Autor: Ľubica Domanová
Datum: 19. prosince 2000



 Profil autora  

Ľubica Domanová

Zakladatelka české pobočky Ashburn International
Business Development Director Ashburn International
Poradce pro oblast internetového podnikání


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz