Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Na českém Internetu přibyla další volba pro provozovatele internetových obchodů

Společnost Blue Pixel, zabývající se poradenstvím v oblasti e-komerce, uvedla na trh vlastní internetové obchodní řešení VERO. Vzhledem k personálnímu pozadí lze očekávat, že nabízené služby budou více než dobré...

Internetové obchodní řešení určené všem zájemcům o provozování vlastního internetového obchodu, uvedla pod názvem VERO na trh společnost Blue Pixel. Poradenská firma specializující se na oblast e-komerce, mezi jejíž zákazníky patří například jeden z největších českých online retailových obchodníků Obchodni-dum.cz.

Podle tvrzení by VERO mělo v záplavě jiných obchodních řešení vynikat především tím, že se "důrazně zaměřuje na skutečné potřeby klientů obchodů". A upřímně řečeno - není důvod, proč tomu nevěřit. Zvlášť když za tímto obchodném řešením nestojí nikdo jiný než Pavel Knapp, jenž je jistě mnoha déle se na Internetu pohybujícím čtenářům znám jako šéf společnosti InternetShops. Má tedy na čem stavět.

Zkušenosti Pavla Knappa jistě byly jedním z důležitých faktorů, ovlivňujících konečnou podobu aplikace. Potvrzuje to ostatně i citace v tiskové zprávě: "Programů pro internetové obchody je na trhu celá řada, málokterý z jejich výrobců se však může pochlubit úspěšnou praxí v jejich provozování a v komunikaci s koncovými zákazníky."

Knappovi zkušenosti jsou však především výhodné - jako opravdový byznysmen totiž dokáže vymyslet řešení, které bude především funkční. Možná bez kudrlinek a nejrůznějších "vychytávek", ale funkční (i když věřím, že nechybí ani to ostatní). Hlavním zájmem řešení je spokojený zákazník a jednoduchost nákupu. A to je asi nejdůležitější faktor. Dokonalý, ale přespříliš složitý systém je totiž při online prodeji spíše na škodu.

Uvidíme, jak se společnosti Blue Pixel podařilo odborných znalostí a zkušeností Pavla Knappa využít. Podle tiskové zprávy by VERO mělo být vskutku převratným řešením. "VERO je naprosto flexibilní. Bez problémů se přizpůsobuje potřebám konkrétného obchodu, v ničem ho neomezuje a dovoluje vytvářet funkčně, logisticky i provozně naprosto různorodé internetové obchody." Blue Pixel navíc nehodlá VERO nabízet jako "krabicový" produkt. Naopak, předpokládá se, že zákazník si koupí celé řešení - včetně konzultačních a dalších služeb společnosti Blue Pixel, která mu pomůže například v oblasti logistiky, marketingu a dalších podpůrných aktivit.


První zákazník hned druhý den

Hned druhý den po oficiálním oznámení vstupu projektu VERO na trh byl světu představen také první zákazník, který toto řešení využívá. Stala se jím společnost SmartWave, která provozuje golfový obchod GolfProfi.cz. Podle Pavla Knappa už na tomto prvním řešení "ukázali, že obchodní řešení VERO je vhodným nástrojem pro realizaci internetového obchodu jakéhokoli typu, zaměřeného na koncové uživatele (B2C) – lze jej velmi snadno rozšířit o další funkce, specifické pro konkrétního obchodníka".


Malé rýpnutí na závěr

Na závěr si přeci jen neodpustím jednu jízlivou poznámku. Musím se přiznat, že po přečtení tiskové zprávy jsem neváhal a v očekávání dalších informací jsem zabrousil na web projektu VERO (www.vero.cz). Tam mě ovšem čekalo nejprve překvapení (to když jsem se ocitl na úvodní stránce webu Blue Pixel) a poté zklamání. Když jsem se totiž konečně (ne, nebojte se, ve skutečnosti to není zase až tak složité) dostal skutečně na stránku (ano produktu je věnována všeho všudy jedna jediná stránka) obchodního systému, zjistil jsem, že se tam nic nového nedozvím.

Nejdříve jsem si myslel, že pocit informačního nedostatku postupně vyprchá. Jenže nevyprchal. A navíc jsem nenašel odpověď na onu obligátní otázku 'Co za to'. Jistě - jde o komplexní řešení a u takových je velmi těžké říct přesnou cifru předem. Alespoň nějaký ten příklad by si ale zákazníci přeci jen zasloužili. Ale to už je jiná kapitola...
Autor: David Kozák
Datum: 1. července 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Petr Svoboda
Systém ShopSys
21.07.2004 23:36