Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Centrum.cz vyvíjí - Seznam propaguje

Centrum.cz podle tiskové zprávy, kterou dnes vydala ČTK, již několik týdnů intenzivně připravuje novou architekturu své bezplatné emailové služby, díky níž bude možné kapacitu schránky zvětšit až na 1 GB. V tichosti a bez velkého humbuku - podobné úpravy nejsou jednoduché a navíc mailové služby mají být poměrně úzce propojené s vyhledávačem Morfeo. Média přesto nezahálí - spuštění testovacího provozu podobné služby (poněkud překvapivě ale až na konec roku) oznámil portál Seznam.

Letošní duben by klidně mohl být vyhlášen měsícem gigabajtových freemailů. Poté, co na apríla oficiálně oznámil spuštění beta verze svého Gmailu vyhledávač Google se do přípravy podobných služeb pustilo hned několik dalších provozovatelů vyhledávačů či portálů. Někdo oficiálně a za asistence médií (například izraelský portál Walla), někdo potichu a tajně (například Centrum.cz). Řada firem ovšem na Googlem "hozenou rukavici" nereagovala vůbec (například portál Yahoo!). Mohou si to dovolit, protože jejich pozice je natolik silná, že ze strany Gmailu - alespoň v daném okamžiku a s vědomím, že do spuštění ostré verze ještě zbývá poměrně hodně času - necítí ohrožení.

Podobně jako představitelé Yahoo! podle všech indicií na "výzvu" reagovali i stratégové Seznamu. Ostatně nebyl důvod reagovat jinak. Freemail Seznamu je mezi uživateli oblíbený a navíc postavení portálu je natolik dominantní, že přímé ohrožení nehrozí. Je tedy vcelku logické, že úpravy mailové služby v daném okamžiku podle všeho měly nízkou prioritu.

Priorita některých rozhodnutí se však může rychle změnit, pokud zjistíte, že uživatelsky a především mediálně velmi zajímavou službu už nějaký připravuje konkurence. Zcela radikálně pak pohled na věc mění zjištění, že na takovém projektu pracuje nejbližší konkurence, která je navíc známa svými marketingově komunikačními schopnostmi. A něco podobného se stalo i v tomto případě. Seznam vydal tiskovou zprávu o přípravě gigabajtového freemailu právě v okamžiku, kdy zjistil, že tuto službu již intenzivně připravuje Centrum.cz.

Reakce Seznamu je vcelku pochopitelná. Za prvé, tím, že tiskovou zprávu vydal jako první si zachoval tvář "jedničky" mezi českými internetovými portály. I když Centrum.cz službu pravděpodobně spustí mnohem dříve než Seznam a navíc ji úzce prováže s vyhledávačem Morfeo, což uživatelům značně usnadní vyhledávání ve zprávách, bude už "jenom" druhé. Za druhé, Seznam na sebe v souvislosti s gigabajtovým freemailem strhl pozornost médií a i když se o Centrum.cz bude psát, v mnoha případech se zmíní i ohlášená připravovaná služba Seznamu. Za třetí, Seznam prostě a jednoduše využil zájem médií o novou službu a opět si posílil svou image.

Marketingový tým Centrum.cz je pověstný svými kvalitami. V několika případech jsem dokonce zaslechl poněkud posměšná tvrzení, že právě marketing je to, co Centrum.cz umí nejlépe. V tomto případě ale firma marketingově zcela propadla.
Autor: David Kozák
Datum: 10. května 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz