Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Chcete být milionářem?, aneb způsoby jak svůj projekt či nápad správně ocenit

Za dobré nápady se dobře platí. Myslíte si opak ? Pak se mýlíte. Zde si ukážeme proč a jak.Ať už pracuji jako zaměstnanec či podnikám, má touha je být vždy dobře a správně oceněn. Zaměstnanec dostává svou mzdu, podnikatel odměnu za riziko podnikání. Dostáváte však to co si zasloužíte. Jako zaměstnanec nespokojený se svou mzdou můžu udělat v zásadě tři věci. Požádat o zvýšení mzdy, zaměstnat se u jiné firmy či ukázat všem, že to svedu lépe. Začít podnikat.

Mám nápad. Jak získat peníze?

Nečekejte, že vám půjčí v bance a nabídněte svůj plán či nápad investorům. Zapomeňte nyní na Rizikové Kapitalisty s milióny dolarů v kapse. Kromě tzv. Byznys Andělů (většinou osoby z řad úspěšných podnikatelů) se v poslední době ukazuje výhodná kooperace s kamennými firmami. Ty hodně změnily svůj postoj k internetovému podnikání. Vy se ovšem musíte změnit také.

Na všem se dá vydělat.

To je i není pravda. Bláznem je ten, kdo si v zahrádkářské kolonii zřídí stánek s ovocem a zeleninou. Stejným bláznem může být ten, kdo ve světě internetového byznysu pouze okopíruje obchodní model či grafiku jiného serveru.

Buďte originální.

Henry Ford, Thomas Alva Edison, Jeff Bezos -zakladatel Amazon.com - uspěli, neboť byli originální. Nemyslete si, vše už bylo vynalezeno a použito. Vždy můžete uspět. V čem spočívá úspěch? Nový styl grafiky, způsob přístupu k zákazníkovi, nová služba. Maličkosti vás odliší od konkurence.

Nabídněte víc, nabídněte vše.

Dejte pocítit zákazníkovi, že dostal více, než dal. Ať už chystáte nový projekt či provádíte reengineering stávajícího, nezapomeňte že vše co děláte – děláte pro zákazníka. V jednom starším filmu hrál Vlasta Burian obchodníka v malém papírnictví. Zákazníci tvořily většinou děti školního věku. Každý z nich obdržel při nákupu malou pozornost. To potěšilo srdce nakupujících a ti se znovu vraceli, aby zde nakoupili. Uvažte a přepočítejte své nákladové položky, zda-li v nich není místo pro tyto “drobnosti”, jež tvoří promotion vaší firmy. Mnoho peněz se dá na velké reklamní akce, ale jádro podnikání tvoří každodenní drobná činnost.

Prodávejte s rozumem.

Mnoho internetových firem nikdy nepřešlo do černých čísel, protože věřily, že milión klientů je lepší než tisíc. Ovšem heslo zní : “Jeden platící klient je více než 100 neplatících”. To neplatí jen na neplatiče, ale také na projekty, jež spoléhají pouze možné příjmy z nejistých reklam. To, že i portály časem přejdou na placený systém pro uživatele je více než jisté. Systém založený na tom, že 80% obsahu serveru bude přístupný zdarma a zbytek po zaplacení menšího poplatku (mikroplatby). Ten zbytek budou tvořit velmi kvalitní informace a data s přidanou hodnotou.

Tvořte koalice.

Nejen politici, ale i podnikatelé by si měly sdružovat. Ne za účelem tlachání. Výměna názorů a zkušeností. Také outsourcing se dnes jeví jako velká příležitost pro střední firmy. Spolupráce se zavedenou firmou je daleko lepší pro začínající firmu než špatně využitý finanční kapitál.
Autor: Martin Žalmánek
Datum: 15. května 2001



 Profil autora  

Martin Žalmánek

Student ekonomie a managementu na MZLU v Brně
CEO a zakladatel or2be.cz


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz