Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Obsah láká zákazníky

Web, to je obsah. Bez kvalitního obsahu je web v podstatě k ničemu. Obsah láká návštěvníky i vyhledávače. Obsah také funguje jako argument při rozhodování o nákupu. Investice do obsahu se prostě vyplatí...

Význam kvalitního obsahu webových stránek je často podceňován. Vcelku pochopitelné by to bylo u soukromých "prezentací", které si většina uživatelů vytváří pro potěchu svou a možná i svých přátel. Poněkud zarážející ale je, když se s nezajímavým obsahem setkáme na firemním webu, který by měl přinášet nějaký efekt. A to je bez kvalitního obsahu hodně obtížné. Najít firemní web, který by obsahoval pouze základní informace, přitom není až tak těžké. To opravdu není právě optimistické zjištění.


Informujte! Vyděláte.

Webový obsah podle Nicka Usborna zvyšuje výdělky. Ptáte se jak? Jednoduše: Pokud dostane návštěvník na webu všechny informace, které ho zajímají, je dost pravděpodobné, že si něco koupí. Naopak, když požadované informace nedostane, odejde jinam.

Uživatelé Internetu jsou zhýčkaní (v dobrém smyslu tohoto slova). Pokud se rozhodnou vyhledat informace o nějakém produktu či službě, předpokládají, že dostanou odpověď pokud možno na všechny otázky, které je zajímají. Nemají chuť na odpovědi čekat. Chtějí je hned, aby se mohli rychle rozhodnout. Firma, která konkrétní produkt vyrábí (prodává), tak může Internet využít nejen k propagaci svého zboží, ale také k přesvědčení potenciálních (i stávajících) zákazníků o svých znalostech a zkušenostech. A k tomu pomáhá právě kvalitní obsah.

Pokud firma na svých internetových stránkách dá uživatelům k dispozici informace související s produkty, které nabízí, připravuje si tak mimo jiné argumenty, jež mohou ovlivnit zákazníky při jejich rozhodování. Pokud se zákazník na jednom webu dostane ke všem podstatným (i méně podstatným) informacím a na jiném nezjistí vůbec nic, pravděpodobně se nebude dlouho rozmýšlet, u koho si poptávaný produkt pořídí.

Kvalitní obsah přitom nepůsobí jen v okamžiku, kdy se potenciální zákazník rozhodne, že by jej daný produkt zaujal. Řada lidí se může na stránkách zastavit, aniž by o nákupu v daném okamžiku uvažovali. V okamžiku kdy o nákupu začnou uvažovat, už mají v podvědomí zapsanou tu "správnou firmu".


Nepište "jen" o produktu

S každým produktem či službou vždy souvisí řada doplňkových informací. Vyrábím-li například oblečení, mohu kromě informací o mnou vyráběných produktech publikovat také texty o módě a módních trendech či o produktech, které s mými výrobky souvisí, jako jsou boty, doplňky a podobně.

S přípravou textů a dalších informací, které - pokud mají přinášet požadovaný efekt - musí být průběžně doplňovány a rozšiřovány, je sice dost práce. Investice se ale určitě vyplatí. I text, který se přímo nezmiňuje o konkrétním výrobku, totiž může přivést potenciálního zákazníka. Například prostřednictvím vyhledávačů.

Navíc i v tomto bodě platí - čím více toho vím o svém produktu a věcech s ním souvisejících, tím větší jsem v očích zákazníků odborník. A u koho jiného nakupovat než u odborníků?
Autor: David Kozák
Datum: 17. února 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Zdeněk
cena?
17.02.2004 11:06
David Kozák
Re: cena?
17.02.2004 13:16