Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Nabit.cz komeční i charitativní

Společnosti B3net, jež provozuje server Nabit.cz, se v poslední době podařilo realizovat dva kroky, které zcela jistě přispějí alespoň k částečnému obnovení popularity tohoto serveru. Nejprve nabídla uživatelům možnost si zdarma poslat logo na mobil a potom, v reakci na tragické záplavy, možnost odesláním loga přispět na dobročinné účely.

Společnost B3net převzala server Nabit.cz v době, kdy jeho popularita poměrně rychle slábla. Důvod byl jednoduchý - zatímco ze začátku si mohli uživatelé poslat logo na svůj mobilní telefon zcela zdarma, později, když provozovatelé serveru zjistili, jaké náklady s sebou podobná služba nese a že není možné provoz serveru "uživit" reklamou, však byla tato služba zpoplatněna. A i když některé placené servery poměrně slušně prosperují, server Nabit.cz své uživatele ztratil.

Když B3net server přebíral, bylo jasné, že je to hlavně kvůli známému jménu, které v mnoha lidech stále ještě evokuje vzpomínky na doby, kdy byl právě tento server jedním z nejpopulárnějších míst českého internetu. A to se plně potvrdilo, když na začátku července společnost oznámila, že uživatelům nabízí možnost poslat si logo na svůj mobilní telefon - zdarma.

Zdarma nemusí být vždy zdarma
Jenže doba se mění a slovo zdarma nemusí vždy mít stejný význam. Zdarma v případě Nabit.cz znamená, že zájemce se nejdříve musí zaregistrovat v systému Emailing.cz a se speciálním kódem, který je mu následně zaslán si může vybrat logo a poslat jej na svůj či nějaký jiný telefon. Logo je pak skutečně bezplatně odesláno.

Uživatel, který se zaregistruje v systému Emailing.cz však musí počítat s tím, že bude na svůj e-mail dostávat různé reklamní maily. Emailing.cz je totiž elektronickou obdobou klasického direct mailu. Vždyť jej ostatně provozuje společnost Admass Direct Marketing, jež - jak už ze samotného názvu vyplývá - poskytuje služby v oblasti přímého marketingu.

B3net tak vyřešil dva problémy najednou - manažer projektů společnosti B3net Jiří Kouba je popsal v několika větách: "Vidíme tuto spolupráci s Emailing.cz jako výrazné zjednodušení pro uživatele. Problém netkví v ceně za logo, nýbrž ve složitosti placení. Tento problém tak nyní v podstatě odpadá." Klient se prostě zaregistruje v systému Emailing.cz - to je jednoduché a rychlé a nemusí se o nic dalšího starat. No a Admass Direct Marketing zase zaplatí náklady na odeslání loga. Snadné a přitom elegantní řešení.

Pak přišly povodně
Specializací společnosti B3net je mobilní marketing a public relations. O tom, že jsou pracovníci společnosti v této oblasti skutečnými odbrníky, svědčí i další událost, která českým uživatelům znovu připomněla existenci serveru Nabit.cz a zároveň může pomoci lidem, kteří byli zasaženi zápalvami, které minulý týden postupně zasáhly republiku od jihu k severu.

Server Nabit.cz totiž uživateům umožňuje, aby zakoupením "povodňového" loga (v ceně 50, 100 či 200 Kč) na svůj mobilní telefon přispěli na protipovodňový účet nadace Člověk v tísni SOS Povodně. V sekci "Povodně 2002" serveru Nabit.cz je možné si objednat zaslání speciálního loga - jakési pamětní "stužky". Bohužel, problémem je opět platba, což se (alespoň doufám) projevilo na malém (stav z 20. 8.) zájmu uživatelů.

Marketing na jedničku
Jak z výše uvedeného textu vyplývá, podařilo se provozovatelům serveru Nabit.cz za necelé dva měsíce prázdnin dvakrát úspěšně podpořit povědomí o serveru Nabit.cz. Pokaždé přitom využili odlišnou strategii, ovšem dá se očekávat, že v obou případech bude jejich snaha úspěšná.

Příklad společnosti B3net ukazuje, že i na českém internetu, kde je odpor k jakýmkoli platbám za služby poskytované prostřednictvím internetu zvláště zakořeněný je možné najít způsob, jak spojit zájemce o poskytovanou službu a investora, který je ochoten za tuto službu následně zaplatit. Zatím je to totiž asi jediný způsob, jak na provozování podobných serverů jako Nabit.cz vydělat.
Autor: David Kozák
Datum: 17. září 2002



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

MK
nevidím odborníky
24.09.2002 16:24
David Kozak
Re: nevidim odborniky
25.09.2002 08:38
MK
dobre, ale
25.09.2002 10:49
Jan Barta
nepochopení
26.09.2002 18:07