Banky bojují s portály o kontrolu nad on-line bankovnictvím
On-line bankovnictví se stalo hitem posledních let. Podle průzkumu společnosti Jupiter Communication bude v roce 2002 využívat on-line bankovní služby patnáct milionů amerických domácností. Tento počet bude představovat, 42 procent internetové komunity USA. To znamená, že téměř každý druhý Američan mající přístup k Internetu bude své finance spravovat on-line.
Za růstem počtu uživatelů, kteří využívají on-line finančních služeb je třeba vidět nejen miliony spokojených klientů bank, kteří nebudou běhat s každým účtem nebo šekem na přepážku, ale i krystalizující se trh, představující ohromný balík peněz. Zajímavé je zamyslet se na skutečností, kdo se o tento balík rozdělí? Odpověď analytiků může být překvapivá. Budou to nejen banky, ale i čistě IT firmy, především provozovatelé internetových portálů. V současnosti přes ně projde 7% internetových bankovních operací.
Jaká jsou pro a proti konkurentů?. Handicap bank začínajících na Internetu spočívá v nutnosti vytvořit dostatečně atraktivní místo lákající klienty je nesnadné a především drahé. Finanční prostředky vynaložené na reklamu spojenou s pozvednutí stránek www s šedi Internetu jsou nemalé. Silou bank je tradice v oblasti finančnictví.
Naproti tomu portály se pyšní nespočetnou komunitou uživatelů, kteří jsou zvyklí používat jejich stránky jako navigující kompas při internetových toulkách. Portály budou silnější v oblasti ekonomiky provozu webových stránek, protože náklady na realizaci, údržbu a propagaci portálu mohou rozvolnit mezi velké množství obchodních aktivit spojených s jeho provozem. Jejich slabinou je nezkušenost s poskytováním finančních služeb. Svěří lidé své těžce vydělané peníze Rockerfellerům nebo Yahoo? Vše je věcí důvěry.
Ať už trh ovládnou banky nebo IT společnosti. Lze se domnívat, že z celého klání vyjdou vždy vítězně internetové firmy provozující portály. Jestliže neuspějí s projektem on-line banky realizované ve vlastní režii rozhodně nezůstanou ochuzeny o možnost poskytování finančních služeb. Prolinkují své weby s úspěšnými bankami, které za lukrativní místo na portálu jistě velmi rády zaplatí.
Autor: Petr Piňos
Datum: 2. března 1999
Petr Piňos
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006