Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Vyšší návštěvnost bez investic

Každý kdo se jednou pokoušel uvést v život internetovou prezentaci či podobnou službu, která je závislá na návštěvnosti dospěl dříve či později k otázce “co mohu udělat, abych zajistil návštěvnost svého serveru?”.

Metod odpovědí na tuto otázku je opravdu mnoho. Jednou z nejznámějších je placená bannerová reklama. Jelikož předpokládáme, že majitel prezentace bude v úvodních fázích finančně oslaben již předcházejícím vydáním, pokusím se tedy shrnout základní kroky, které by měl majitel prezentace učinit, aniž by ho to stálo další významnější finance.

Jedním ze základních kamenů, na kterých stojí celý projekt je doménová adresa. Pokud uvažujeme standardní formát http://www.něco.cz máme tedy možnost ovlivnit celou prezentaci právě jedním slovem (samozřejmě vycházíme z volných domén). Zde je důležité řádně rozmyslet jakým směrem se chceme ubírat. Časté bývají obchodní jména. Toto je samozřejmě řešení, pokud se společnost zabývá tolika činnostmi, že není možné její přínos shrnout do jednoho slova. Druhou marketingově lákavější je zvolit slovo, které vystihne myšlenku nebo hlavní náplň. Zde je kladem větší důraz na přiblížení zákazníkovi. Ten když se snaží najít příslušnou prezentaci na internetu, zkusí požadované klíčové slovo zadat do webové adresy. Nevím jak jiní, ale právě tímto způsobem se já, když už vyhledávací servery nabízejí neustále to samé, dostávám o dost dál v nalezení cílených informací.

Je na společnosti jakou z variant se rozhodne jít. Zajímavou myšlenkou je také zvolit obě varianty. Co si zakoupit doménu jak s obchodním jménem, tak klíčovou myšlenkou a obě dvě domény nasměrovat na stejnou prezentaci (získáte tím i dvojnásobný úspěch u vyhledávacích serverů). Myslím, že toto je právě řešení pro ty marketingové strategie, které jsou ve fázi, kdy nevědí přesně jakým směrem se jejich kampaň vyprofiluje, zda se více uchytí klíčová myšlenka či název společnosti. A proč nezkusit chytit obě skupiny zákazníků.

První krok tedy máme za sebou. Řekněme, že jsme si sehnali společnost, která se nám postará nejen o technické zázemí, ale i společně s námi sestaví prezentaci podle našich marketingových představ. Takovýchto firem je na trhu již hodně a nejlepším hodnocením v tomto případě jsou úspěšné zavedené projekty.

Projekt má adresu, je hotov a co dál? Jediní návštěvníci jsou zaměstnanci firmy a jejich známí. Musíme tedy přistoupit ke kampani na zvýšení návštěvnosti.

Stanovte si přesně název prezentace, popisovou větu která vystihne vše co mohou návštěvníci na vašich stránkách najít. Rovněž sepište hlavní klíčová slova. Na toto je třeba dát veliký důraz. Vžijte se do zákazníků. Jaká slova budou do vyhledávacích serverů zadávat. Samozřejmě nezůstávejte jen u českého jazyka. Vhodné je tyto popisy sestavit také alespoň v angličtině.

Podle takto připravených materiálů je třeba optimalizovat kód vašich stránek. Oznamte toto vašemu zpracovateli stránek. Ten by již měl vědět, jaké příkazy a triky použít, pro lepší dostupnost pro vyhledávací servery a roboty. Nepřecházejte bez těchto úprav k další fázi!

Velice důležitý krok, je registrace stránek na vyhledávacích serverech. Nejvhodnější varianta je toto zadat příslušné firmě. Která má již přehled o možnostech. Po té žádejte minimálně kompletní registraci na českých vyhledávačích a registraci na hlavních světových serverech. Po dokončení je vhodné firmu požádat o kompletní seznam provedených registrací, aby v případě změn či korektur bylo možné tyto odkazy nalézt.

Po tomto kroku následuje určitá časová prodleva (2-5 týdnů), která by Vám měla umožnit zaměřit se také na podporu webové adresy ze strany ostatních forem propagace (vizitky, hlavičkové firemní materiály, billboardy, rádio, televize). Samozřejmě nemyslím samostatnou kampaň jen na web. adresu, ale zahrnutí tohoto odkazu mezi stávající formy kontaktů.

Podobnou další možností, jakou bylo registrování je využít nabízených “balíčkových” služeb typu zaslání registračních požadavků na XY tisíc zahraničních linkovníků a vyhledavačů. Tato služba má již menší efekt, ale vzhledem k její ceně (řádově několik tisíc) je dobré ji také využít (i opakovaně). Tím eliminujete faktor, že jste na sebe dostatečně neupozornili zahraniční vyhledavače. Každopádně se přichystejte na neustálé zavalování reklamními e-maily. Což je ovšem důkaz, že o Vás v zahraničí vědí.

V neposlední řadě bych se měl zmínit o velkém významu e-mailu. Nemyslím tím spamové rozesílání spousty dopisů, ale určité taktní upozornění klientů, partnerů, potencionálních klientů na existenci nových služeb atd. Při pečlivém sestavení takovéto databáze určitě pocítíte navýšení návštěvnosti a bude jen na stylu prezentace, zda sklidíte úspěch.

Není lehké si v tak rozsáhlém a svobodném světě jako je internet zajistit určitou osvědčenou metodou návštěvnost. Lze jen ovlivňovat více faktorů, abychom umožnili najít cestu těm kteří o naší prezentaci stojí.
Autor: Jan Pleyer
Datum: 30. května 2000



 Profil autora  

Jan Pleyer

Marketingový pracovník a konzultant v oblasti e-byznysu. Zabývá se oblastí public relation internetových projektů.
V současné době působí v e-aukce.com


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Libor Novacek
Autor na neco zapomnel?
30.05.2000 04:16
Roman Bělonohý
Banner Ex
30.05.2000 10:37