Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

VISA vyhlásila výsledky za rok 2000

Dne 15.05. se konala tradiční tisková konference firmy VISA, na které ředitel asociace VISA pro region střední a východní Evropy a Afriky, pan Ivan Remšík, vyhlásil mimo jiné výsledky vývoje v České Republice za minulý rok.

Dne 15.05. se konala tradiční tisková konference firmy VISA, na které ředitel asociace VISA pro region střední a východní Evropy a Afriky, pan Ivan Remšík, vyhlásil mimo jiné výsledky vývoje v České Republice za minulý rok.

Řečeno slovy pana Remšíka, s radostí konstatuje, že se karta stala běžnou součástí bankovních retailových služeb a dnes už neodmyslitelně patří k životu. Potvrzuje to i fakt, že dnes pouze 1 mil. transakcí českých držitelů karet je zahraničních, zbytek (viz.níže), jsou transakce domácí.

Pro informaci několik klíčových údajů:

Stav 2000Nárůst oproti 1999
Celkový počet karet170936535%
Celkový počet transakcí48 mil38%
Objem prostředků utracených pri těchto transakcích2.3 mld USD37%
Celkový počet bankomatů154612%
Celkový počet obchodníků2816223%

Celkově vypadal pan ředitel s výsledky spokojený, s radostí konstatoval, že počet karet konzistentně roste, počet transakcí rovněž, navíc se k lepšímu mění struktura transakcí. Stále více držitelů využívá karet k bezhotovostnímu placení místo k výběru hotovosti z bankomatu. Transakce v bankomatech zaznamenaly nárůst 32%, zatímco u transakcí u obchodníků šlo o rekordní nárůst 154%. Rovněž se mění k lepšímu velikost placené častky při těchto transakcích, při výběrech z bankomatů se jedná o vyšší částky, při platbách v obchodní síti jde o částky menší.

VISA připisuje tento příznivý vývoj marketingové akci VISA platí každý den, která proběhla v ČR v druhém čtvrtletí 2000. Dosažené výsledky ještě nejsou zcela uspokojivé (ve srovnání s Maďarskem, kde je prostřednictvím bezhotovostních plateb uskutečněno 22% objemu maloobchodních tržeb, zatímco méně než 10% v ČR).

Proto se VISA rozhodla zahájit novou marketingovou kampaň s názvem VISA 365, která umožňuje držiteli karty VISA, který uskuteční nejvyšší počet transakcí za soutěžní období u obchodníků sítě VISA vyhrát 365 000 Kč. Tímto chce VISA podpořit využití karty jako platebního nástroje i pro menší transakce a dosáhnout tak podílu bezhotovostních plateb obvyklých v sousedních zemích.

Tolik ke spokojenosti ze strany VISA. Samozřejmě jsem se jako redaktor e-komerce zajímala hlavně o to, zda se chystají nějaké změny na poli internetových plateb kartami. Bohužel vás nepotěším. Momentálně prý mají banky jiné priority a VISA neočekává dramatické změny přístí rok-dva. Největším problémem prý je nepřipravenost bankovních systémů a nedostatečná úroveň řízení rizik! Informace pro nás jako daňové poplatníky zarážející pří miliardách, které banky utratily za IT systémy.

Pro uspokojení “okrajové skupiny nejprogresivnějších držitelů karet” (což asi zarazí při neustálém růstu obratů v e-komerci) prý je míněn produkt Virtual Card, určený výhradně k platbám na síti, který je daleko lépe zajištěn proti zneužití.

O to víc mě samozřejmě překvapil informační leták, který novináři obdrželi v balíku s materiály, obsahující údaje o tom, jak VISA podporuje rozvoj e-komerce a spolupracuje celosvětově s finančními institucemi a technologickými firmami při implementaci plateb pomocí kartových produktů VISA a chce se etablovat jako nejužívanější produkt pro tyto účely (což se ji při prakticky existujícím duopolu asi i podaří).

V České Republice si tedy na tento stav budeme muset dva roky počkat a doufat, že noví vlastníci v privatizovaných bankách výše zmíněný stav napraví. Buďme tedy trpěliví a užívejme zatím VISY aspoň při normálních nákupech, abychom tak, i když coby okrajová skupina, vylepšili bilanci firmy VISA v České Republice. Třeba nás pak i české banky vezmou na vědomí.
Autor: Ľubica Domanová
Datum: 18. května 2001



 Profil autora  

Ľubica Domanová

Zakladatelka české pobočky Ashburn International
Business Development Director Ashburn International
Poradce pro oblast internetového podnikání


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz