Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Hry v Evropě už dávno nehrají jen děti

Vetšina lidí si pod pojmem "počítačový hráč" představí děti hrající v tramvaji GameBoy nebo teenagery zalezlé u svých PlayStation, namísto aby pobíhali někde na hřišti. Málokomu se vybaví dvacátníci nebo dokonce třicátníci, kteří ale ve skutečnosti tvoří největší skupinu hráčů.

Podle každoroční marketingové studie The European Leisure Software Publishers Association (ELSPA) jsou hry nejoblíbenější kratochvílí právě u věkové skupiny 25-34 let. Anketa mezi čtenáři časopisu PC Zone v souladu s touto studií identifikovala průměrného člena hráčské komunity jako muže ve věku 27 let, který je s třicetiprocentní pravděpodobností otcem. Není divu, že na trhu se stále častěji objevují hry určené pouze pro dospělé publikum a nejedná se jenom o erotikou okořeněné adventury, ale také akční hry s velkou dávkou násilí nebo horrorové příběhy.

Souběžně roste i skupina hrajících dětí ve školním věku, které touží po interakci s oblíbenými postavičkami z televize nebo kina - rostoucí úspěch v této oblasti zaznamely mimo jiné společnosti Disney Interactive nebo BBC Mulltimedia. Na opačné straně spektra se nachází zjištění specializovaného měsíčníku Active Life, určeného pro zákazníky starší padesáti let.

Právě tento časopis zaznamenal na počítačovou reklamu stejně silnou odezvu jako na nabídky z oblasti cestovního ruchu, což až donedávna bylo nemyslitelné. Samozřejmě nesmíme očekávat, že pamětníci si zahrají střílečku z druhé světové války, aby si připomněli vylodění v Normandii, ale spíše se zaměří na multimediální produkty o zahradničení, výuce jazyků nebo vaření.

Další početnou a prozatím opomíjenou skupinou jsou ženy, a to nejen ty "opuštěné" hrajícími muži. Vzrůstající počet žen v řadách vývojářů jistě podpoří vzrůstající trend, jehož vlaštovkou může být připravovaný titul "Britney's Dance Beat", kde se hráč(ka) stává jednou z doprovodných tanečnic populární zpěvačky na jejím turné. Mezi něžným pohlavím je rovněž velmý zájem o nenáročné simulace, z nichž nejúspěšnější je simulace reálného života pod názvem The Sims, která se s více než 3 milióny prodaných kusů stala nejpopulárnější hrou na světě.

Je jasné, že se dočkáme spousty nových titulů pro herní fandy, kteří se chtějí jednoduše bavit, ale nemají čas nebo chuť trávit desítky hodin u počítačů zkoušením všemožných kombinací. Už se na ně těším!
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 11. dubna 2002



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz