Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Společnost InternetShops zabodovala a následně přestěhovala obchody

Společnost InternetShops, zastřešující internetové obchody dříve provozované společností Computer Press, vydala v těchto dnech hned dvě tiskové zprávy. V té první oznámila, že její obchody navštívil rekordní počet zákazníků. V druhé pak oznámila vznik nového logistického centra.

Společnost InternetShops, dceřinná firma společnosti Computer Press, je provozovatelem internetového obchodního řetězce, do něhož v současné patří celkem sedm obchodů včetně Vltava.cz či Kancelář.cz a patří mezi největší české (a také slovenské) internetové prodejce. Není tedy nijak udivující, že obchody InternetShops soupeří se svými největšími konkurenty o to, kdo bude mít možnost prohlásit se za "jedničku" na trhu. Z jakéhokoliv hlediska. A neváhají se svým úspěchem i řádně pochlubit.

Právě společnost InternetShops nedávno oznámila, že počet jejích zákazníků překročil 320 tisíc (jen od května 2004 jich přibylo 70 tisíc), "a s tímto číslem přesahuje ostatní domácí internetové obchody o řád a více." Podle předsedy představenstva společnosti Jiřího Hlavenky je přitom právě počet zákazníků klíčovou hodnotou internetového obchodu. "Významní e-retaileři u nás i v zahraničí rozšiřují sortimentní záběr svých obchodů, aby mohli svým loajálním zákazníkům nabídnout další produkty; význam počtu zákazníků pro růstovost e-obchodu je pak jasný," okomentoval zveřejněný výsledek a dodal: "Společnost InternetShops je jediná, která pravidelně informuje veřejnost o počtu svých zákazníků; z občasných kusých zpráv jiných e-retailerů vyplývá, že jejich hodnoty jsou o řád i více menší."

Růst počtu zákazníků obchodů InternetShops se dynamicky zrychluje, stejně jako návštěvnost obchodů. V předvánoční nákupní sezóně by podle Hlavenky mohla měsíční návštěvnost obchodů řetězce překročit hodnota 1 milion.

Jistě, počet registrovaných zákazníků či návštěvnost není všechno. Bez propracované strategie práce se zákazníky má jejich "pouhá" existence téměř nulovou hodnotu. Prostě si něco koupili a to je vše. Pokud se ale InternetShops podaří tyto zákazníky přilákat k dalším nákupům, mají obrovskou hodnotu.


Obchody v novém

Ne, tentokrát se nejedná o změnu designu internetových obchodů. Místo působení změnilo zázemí internetových obchodů. Vltava.cz, Cybex.cz, MusicKatalog.cz a ElectroHall.cz namísto původních tří oddělených lokací získali jediné společné prostory včetně logistického centra, které se navíc nalézá v samotném centru Brna.

Skladové a distribuční zázemí internetových obchodů má nyní k dispozici 700 metrů čtverečních plochy, k níž navíc těsně přiléhá parkoviště, rezervované pro zákazníky InternetShops. "Zvětšené logistické centrum nám umožnilo rozšířit počet paralelních balicích míst. Možnosti naší balící linky nyní dosahují špičkové kapacity až 2000 zásilek za den," upozornil ředitel společnosti InternetShops Petr Malášek.

Sestěhování dvou největších obchodů skupiny (Vltava.cz a Cybex.cz) do jednoho místa také zjednodušuje osobní odběry zboží, které jsou podle Maláška poměrně často využívané.
Autor: David Kozák
Datum: 22. listopadu 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz