Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

E-marketing vyvažuje vztah odběratel-dodavatel

Mají Vaši zákazníci díky internetovým technologiím navrch? Přečtěte si článek o tom, jak vyvážit vztah mezi dodavatelem a odběratelem prostřednictvím e-marketingu.

Internet fantastickým způsobem zlepšil schopnost dodavatelů i odběratelů řídit obchod. Nicméně, pokud jej obchodníci plně nevyužijí, jejich Internetu znalí zákazníci budou mít pravděpodobně ve vztahu dodavatel-odběratel vždy navrch.

Poměry mezi obchodníky a zákazníky byly po mnoho let vyrovnané. Ovšem tím, že se na prodej zaměřené organizace začali soustředit na zákazníka, se kyvadlo naklonilo na stranu odběratele. Tuto změnu ovlivňuje mnoho faktorů, včetně technologických pokroků, globalizace a deregulace. Nicméně Internet je pravděpodobně tím největším motorem. Internet zvýhodnil a posílil zákazníky v řadě oblastí, včetně následujícího:

  • Snadný přístup k širší nabídce dodavatelů – i v zahraničí
  • Více informací o výrobcích – umožňuje nákupy s podrobnými údaji o nakupovaných výrobcích/službách
  • Úspora nákladů díky nižším cenám – firmy mohou snížit provozní náklady a úspory tak vrátit svým zákazníkům
  • Časová úspora – dostupnost 24 denně, 7 dní v týdnu
  • Pohodlí – online prohlížení, výběr i objednávky
  • Dodání až do domu

Výsledkem je, že klienti očekávají více a jsou citlivější ve věci kvality, služeb a přizpůsobení uživatelům. Poptávka po takovýchto rysech vyvíjí větší tlak na obchodníky, kteří, aby obstáli v boji s konkurencí, přestali hromadit vyrobené zboží a vynakládat své úsilí na prodej, a začali "šít výrobky na míru" jednotlivým zákazníkům a soustředit se na kvalitnější zákaznický servis.

Co tedy musí obchodník udělat, aby se adaptoval a měl úspěch?

Tak za prvé, obchodníci musí pochopit zásady úspěšného marketingu - výrobky/služby firem se řídi podle potřeb a přání zákazníka. Na dosažení tohoto cíle se podílí různé faktory:
  • Musíte si určit a sledovat potřeby a přání zákazníků.
  • Komunikace se zákazníkem se musí nést v duchu jeho konkrétních požadavků.
  • Naladění se na stejnou notu se zákazníkem zlepší jeho dojmy.
  • Častější interakce uspokojí jejich potřeby.
  • Program musí zapadat do rozvrženého rozpočtu.

Jak toho dosáhnout?

Právě tak, jak Internet zvýhodňuje a posiluje zákazníka, stejným způsobem posiluje i obchodníka. V plném využití může Internet pozvednou klasické marketingové způsoby a proměnit nové marketingové postupy ve skutečnost. Většina obchodníků se snaží plnit plány různými postupy a prostředky, ale takové prvky jsou často samostatnými jednotkami. Příklad: přímé cílové marketingové kampaně mohou informovat zákazníka o tom, jakým způsobem může firma uspokojit jejich potřeby, nicméně takové programy jsou finančně náročné,a při frekventovanějším užívání zabírají spoustu času. Takže ačkoliv tento způsob může splnit jednu část plánu, nebude stačit u ostatních.

Obdobné je to u tištěných reklam: osloví sice širokou veřejnost, ale nebudou vhodné pro všechny, kdo je uvidí. Na druhou stranu "online“ marketing může uvést do pohybu všechny složky marketingu. Umožňuje obchodníkům oslovit každého zákazníka individuálně a sledovat jeho vývoj. Podívejme se na to trochu podrobněji.

Zjistěte potřeby a přání svých zákazníků: pomocí registračních formulářů na Vašich webových stránkách můžete podchytit základní informace o zákaznících. Online průzkumy a dotazníky Vám pomohou sledovat jejich aktuální požadavky a přání. A zlatý hřeb? S pomocí správné technologie můžete sledovat kampaně podle jmen uživatelů. Díky tomu budete schopni zjistit, které aspekty se zamlouvaly konkrétním jednotlivcům.

Komunikace by měla být ve znamení požadavků zákazníka:
  • E-mail usnadňuje dvoustrannou komunikaci. Pomocí přesných databází můžete zákazníkům zasílat konkrétní informace a nabídky.
  • Lichoťte svým zákazníkům: personalizujte e-maily a webové stránky. Oslovujte uživatele jmény; budou mít pocit, je považujete za přátele.
  • Komunikujte častěji: Jednoduchost vytváření e-mailů, rychlost dodání a s tím spojené nižší náklady umožňují častější komunikaci ve srovnání s jinými přímými komunikačními metodami. Dovolují Vám "vyživovat" vzájemné vztahy a být v častém kontaktu.
  • Držte se svého rozpočtu: Online marketing znamená žádná média, žádné náklady za design, tisk či poštovné. Nejenom, že nepřekročíte rozpočet, ale online marketing Vám může posunout hranici zisku díky, protože budete schopni získat a udržet si business při nižších nákladech.

Používat pouze jeden způsob nebo prostředek pro prodej výrobků nebo služeb společnosti by bylo jednodušší na řízení, plánování, zaznamenávání i tvoření rozpočtu – cíl každého marketingu. Jenomže aby tato metoda mohla být opravdu úspěšná, musí se spojit s jinou marketingovou "off-line" aktivitou, aby se dostala do povědomí a znásobila tak svoji účinnost.

Takže v dnešním "vše-pro-zákazníka" světě ona technologie, která vychýlila jakousi pomyslnou váhu ve prospěch odběratelů, může znovu nastolit rovnováhu. Aby mohli marketingoví specialisté úspěšně konkurovat, musí maximálně využívat potenciál Internetu; v opačném případě jejich perspektivní zákazníci přejdou k jiným, e-marketingovým odběratelům, kteří mají všech pět pohromadě.

Překlad: Iveta Masaříková
Zdroj: www.portalek.cz internetový portál zaměřený na péči o zákazníka, obchod, marketing a řízení týmové práce. Kvalitní obsah, užitečné služby a internetové aplikace poskytované formou ASP.

Autor: Esther Dyson
Datum: 18. července 2001





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz