Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Internetové rádio, zvuk velkých peněz

Života schopnost internetového rádia byla po několik let udržována řadou malých společností. V posledním roce došlo k obratu od severu k jihu, internetové společnosti jako například Yahoo!, AOL nebo Lycos investovali stovky milionů dolarů do technologie virtuálního rádia, s velkými plány jak ji obchodně co nejlépe využít. Zdá se že se jim daří.

Rok audia
Poslední rok by se dal nazvat rokem audia. Technologický skok v možnostech vysílání rádia pomocí Internetu přiblížil tuto službu široké cílové skupině uživatelů Internetu. Není to tak dávno, kdy bylo možné poslouchat virtuální rádiové vlny pouze v amatérské kvalitě s pomocí vysoko kapacitní pevné linky v současnosti vám pro FM kvalitu dostačuje modem s propustností 28 Kb/s. Tento pokrok zatraktivnil technologii natolik, aby strhl lavinu akvizicí.

Poslechnu a koupím
Zkusme se zamyslet nad skutečností co může internetové rádio jeho vlastníkům nabídnout. Jestliže je reálné rádio považováno za vysoce profitabliní médium, díky nízkým provozním nákladům a slušným příjmům z reklamy, potom virtuální rádio může nabídnout více.
Stejně jako reálné rádio je to reklamní prostor ve vysílání. Šlehačkou na dortu je možnost využít jej jako podporu internetového prodeje tedy pro e-komerci, zde se nabízí nesčetná řada nových možností. Například webové stránky lze prolinkovat se společnostmi prodávající multimédia, ty jistě rády dobře zaplatí za atraktivní místo s vysokou návštěvností surfařů, kteří mají krevní skupinu jejich zákazníků. Odvážnější provozovatelé virtuálního rádia mají docela reálnou šanci vybudovat vlastní obchodní místo s CD, mp3 a podobně. Nabídnout lze i zcela nové služby, myslím, že nejsme daleko od doby, kdy bude možné hudbu poslechnout a ve zlomku sekundy po jejím odeznění koupit třeba jako soubor mp3 nebo ve formě kompletního CD alba.

Internetové firmy vystřílely miliony
Zajímavou se stalo inernetové radiové vysílání především pro společnosti vlastnící portály. Například Yahoo! koupilo společnost Broadcast.com za pět miliard dolarů, aby použilo tuto společnost k vytvoření internetového média Yahoo! Music. AOL v minulém týdnu koupila společnosti Spiner Networks a NullSoft za čtyři sta milionů dolarů. Spiner pracuje jako internetové rádio NullSoft vyvíjí software pro rádiové vysílání. AOL a Yahoo! nejsou jediné těžké váhy, které se v této oblasti pohybují, například Lycos spustil minulý měsíc Lycos Radio. Snaží se i ti, jejichž doménou není Internet, projekt virtuálního rádia připravuje i společnost MTV.
Autor: Petr Piňos
Datum: 8. června 1999



 Profil autora  

Petr Piňos



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz