Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Banner jako obchod

Už jsme tu měli všelijaké nápady, jak přilákat pozornost uživatelů internetu právě k tomu jedinému "pravému" banneru, tedy reklamnímu proužku té společnosti, kterou daná reklamní agentura zastupuje. Přirozený boj na tomto poli známý prozatím spíše z ostatních médií, se pomalu, ale jistě přenesl i do internetu. To ale stále nestačilo. Úspěšnost reklamních kampaní klesá, výdaje za ně stoupají.

A v tom někdo přijde s geniálním nápadem: Proč vlastně "skákat" na inzerovanou stránku, čekat na její natažení, složitě objednávat dané zboří nebo službu a potom zmateně hledat, co jsem to vlastně četl? Proč přímo nevyužít právě ten reklamní prostor, o kterém je tady řeč?

Obchod přímo v banneru
Nedávno jsem tu psal o proužcích, které připomínají okna ve Windows, a tak úspěšně matou bez skutečného efektu. Nyní takové bannery mohou opravdu pracovat! Funguje to tak, že přímo v banneru vyplníte heslo, které umožní obchodníkovi přístup k potřebným údajům o vás, jako je jméno, adresa a číslo platební karty a následním kliknutím na "Objednej" prostě objednáte zboží rovnou ze stránky, kterou právě čtete.

Jak to funguje
Neradujme se předčasně, všechno funguje zatím jen díky marketingovým specialistům ze společnosti NetGravity, kteří upravili svůj AdServer pro distribuci takovýchto aktivních bannerů a díky procesu placení InstaBuy známé společnosti CyberCash. Díky spolupráci těchto společností mohou obchodníci získat jedním kliknutím (lépe řečeno zadáním hesla a následným kliknutím) veškeré potřebné informace o vás z jakéhosi "datového konta", jež máte otevřeno právě u společnosti CyberCash. Nicméně nejde o peníze, ale o podobně cenná "účtovací" data. Pokud tedy nespolupracujete s těmito společnostmi, můžete jen tiše závidět.

Co z toho
Obchodníci nejen zvýší svůj obrat, protože mohou nabízet své zboží opravdu tak přímo, jak to jen jde, ale také mohou velmi cíleně zaměřit každým druhem, případně konkrétním výrobkem toho pravého zákazníka. Pokud například prodávám mobilní telefony a počítače, "objednávací reklamu" na telefony umístím na jiný server, než na počítače a ještě zdůrazním ten model nebo sestavu, který chci propagovat. Reklamní agentury tak získali další skutečně silný marketingový nástroj. Nabízíte speciální slevu vybraného výrobku? Inzerujte jí!
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 11. července 1999



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz