Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

3 nové weby Economia OnLine

Příznivé situace na trhu využívají silní hráči k investicím. Zatímco jiní své aktivity omezují, Economia OnLine oznámila spuštění hned tří nových projektů. Jak se jim bude dařit?

Prvním z projektů je FinWeb.cz, který vstupuje na poměrně dobře obsazený trh finančního zpravodajství. Kdo by neznal finance.cz, měšec.cz, peníze.cz nebo Mafrou pohlcené fincentrum.cz, případně na burzovní zprávy orientovaný web patria.cz. I když tisková zpráva oznamující uvedení nového webu si hodně slibuje především od možnosti využití ekonomického zpravodajství Hospodářských novin, prosazení se mezi zavedenými značkami rozhodně nebude procházkou růžovým sadem.

Druhým, neméně ambiciózním projektem, je DigiWeb.cz - zpravodajství ze světa IT/ITC. Ústřední postavou projektu se po šuškandou zahaleném rozchodu s Českým Telecomem stal kontroverzní Daniel Dočekal. I v případě DigiWebu.cz se nejedná o projekt obsahově nový či objevný. Není také zcela jasné, jaký bude další osud e-komerčního zpravodajství iHNed pod názvem Nová Ekonomika, které se na první pohled stalo součástí DigiWebu, ale současně jsou některé ze zpráv zobrazovány na stránkách Nové Ekonomiky v jiném kabátě. Pokud se nepletu, čtenáři takové praktiky spíše odsuzují a důvody pro tento postup mi zůstávají utajeny. Vždyť jak by se vám v případě tištěné verze novin líbilo najít stejný článek v různé grafické úpravě v různých rubrikách?

Na druhou stranu, Dan Dočekal sebou přináší jasně čitelné prvky své koncepce, které uplatňoval i u svého předchozího zaměstnavatele - orientace na otázky bezpečnosti a velký prostor pro nekomentované tiskové zprávy. Toto zaměření má svůj okruh čtenářů, kteří s největší pravděpodobností půjdou za svým oblíbeným autorem. O to větší otazníky pak visí nad zbytky Světa Namodro.

Posledním z představených projektů Economie OnLine je StudentWeb.cz. „StudentWeb má ambici nabídnout informace pro přemýšlivější teenagery, kteří internet používají nejen pro zábavu, ale i pro své zájmy a potřeby. Nezakrýváme, že návštěvníky StudentWebu bychom rádi viděli v budoucnu mezi jako pravidelné čtenáře iHNed“, tak popisuje nový projekt vybočující z řady odborných a zpravodajských webů projektu iHNed Petr Štěpánek, marketingový a produktový ředitel společnosti Economia OnLine.

Protože již nějaký ten pátek nejsem náctiletý, je pro mne obtížné zhodnotit, zda "přemýšlivější teenagery" zaujme flashové intro, zpravodajský guláš nebo diskutabilní grafické zpracování. Nebudou právě ti "přemýšlivější teenageři" hledat jednoznačně kvalitnější obsah a zpracování u konkurence?

A jen tak mimochodem, mezi zprávami na StudentWebu se vyskytují i ty, které jsem zahlédl na DigiWebu či stránkách Nové Ekonomiky. Economia OnLine se tedy s konečnou platností pokouší prodat jedny a tytéž informace oděné do různých kabátů. Tento postup rozhodně není obvyklý a bude proto zajímavé sledovat, jak se s tímto konceptem bude Economii OnLine dlouhodobě dařit.
Autor: Emil Čelustka
Datum: 9. října 2002



 Profil autora  

Emil Čelustka

Redaktor serverů e-komerce.cz a světNotes.cz.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz