Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Přehled událostí 31. týdne

Co se stalo ve světě e-komerce, potažmo m-komerce v posledních dnech a týdnech? Realizované kontrakty, nové či vylepšené produkty, hodpodářské výsledky firem, statistická data či ocenění. Přehled je důležitý.

Zásilkový a internetový obchod Poštovní supermarket hodlá zřídit Česká pošta. Cílem projektu je ukončit pokles příjmů podniku. Partnerství plánuje Česká pošta nabídnout největším českým e-shopům, jako jsou např. Alza.cz, Kasa.cz či Mall.cz. Vyplývá to z informací, které zveřejnil deník Lidové noviny. Pošta bude nabídku obchodu propagovat mj. prostřednictvím katalogů, které bude distribuovat tradičními cestami ke všem svým zákazníkům. Objednávat bude kromě e-shopu možné také na zhruba 3.000 poboček pošty. Sama Česká pošta bude v projektu fungovat jako obchodní zástupce vybraného partnera, který bude odměňován za uskutečněné obchody.

Největší on-line sázková kancelář na světě, jejíž cenné papíry jsou obchodovány na burze cenných papírů, vznikne fúzí britské společnosti PartyGaming a rakouské firmy bwin. Transakce má hodnotu 3,3 miliardy dolarů. Současní akcionáři bwin budou ve sloučené firmě držet 51,6% podíl.

Platby za parkování v centru Olomouce bude možné v brzké době realizovat prostřednictvím odeslání SMS či zavolání na speciální telefonní číslo. Ve výběrového řízení na provozovatele systému zvítězila společnost Materna Communications a pokud se další účastníci soutěže ve stanovené lhůtě proti výsledkům neodvolají, magistrát s ní uzavře smlouvu. Služba by měla být následně zprovozněna do 30 dnů.

Technologie společnosti Google pro vyhledávání a zobrazování kontextové reklamy začne na základě licence využívat provozovatel největšího internetového portálu v Japonsku firma Yahoo! Japan. Udrží si přitom kontrolu nad způsobem, jakým se výsledky vyhledávání zobrazí uživatelům. Vyhledávací technologie budou data získávat jak ze samotného portálu, tak také z aukčních a prodejních stránek japonského portálu. Americká společnost Yahoo!, která využívá vyhledávací technologii Bing od společnosti Microsoft, nemá možnost rozhodnutí Yahoo! Japan změnit, neboť je pouze strategickým partnerem a ve firmě drží 34,78% podíl (je 2. největším akcionářem).

Aplikaci Roaming Guard Pro, která má zabránit nechtěnému přenosu dat z internetu na firemních smartphonech s operačním systémem Symbian, představila společnost Ness. Na vývoji spolupracovala s firmou CMI Technologies. Nastavit smartphone lze pomocí SMS.

Provizní systém pro potenciální partnery z řad provozovatelů webů či bloggerů spustilo internetové nákupní centrum Kasa.cz. K zapojení do systému se stačí registrovat na http://provize.kasa.cz, vybrat si produktovou oblast a požadované rozměry inzerátu a vygenerovaný kód vložit na příslušné místo na svém webu.

E-shop, jehož prostřednictvím mohou držitelé dobíjet své karty na městskou dopravu v Pardubicích, spustil tamní dopravní podnik. Obchod umožňuje dobíjet elektronickou peněženku, popř. zakoupit časovou jízdenku.

Vysokorychlostní mobilní připojení prostřednictvím sítě 3G v Olomouci a jejích okrajových částech Holice, Nemilany, Chválkovice a Řepčín zprovoznila společnost Vodafone.

Další verzi formátu XMDF pro elektronické knihy vyvinula společnost Sharp. Technologie oproti dosud běžným obrázkům navíc podporuje také zobrazování videa a animací. Firma současně oznámila, že plánuje na trh ještě letos uvést kompatibilní čtečku.

Další verzi operačního systému Android 2.2 pro smartphone HTC Desire uvolnila společnost HTC.

133 miliard korun - meziročně o 6 % méně - dle Českého telekomunikačního úřadu v roce 2009 utržili čeští mobilní operátoři. Počet aktivních karet SIM se zvýšil o 3,5 % na 14,3 milionu. Počet pevných linek naopak klesl, a to o 5,5 % na 1,9 milionu. Objem volání v mobilních sítích loni meziročně vzrostl o 9,1 % na bezmála 14 miliard minut. V pevných sítích se objem volání snížil o 15,5 % na 2,6 miliardy minut.

Elektroniku na internetu nakupuje až 50 % českých zákazníků. Podle průzkumu společnosti Incoma GfK jsou hlavním důvodem výhodnější cenové podmínky, než jaké nabízejí tradiční kamenné obchody. Nejčastěji Češi on-line nakupují hlavně počítače a jejich příslušenství (35 % respondentů), bílou techniku (20 %) a spotřební elektroniku (14 %). Z výsledků studie také vyplývá, že celých 78 % českých spotřebitelů využívá spotřebiče dokud slouží a nepodléhají technickým novinkám. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci Češi v roce 2009 v internetových obchodech utratili 26 až 27 miliard korun.
Autor: David Kozák
Datum: 3. srpna 2010



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz