Kdo jsou čtenáři Finance.cz?
Zajímavá statistická čísla o svých čtenářích poskytl naší redakci exkluzivně server Finance.cz. Jaké je rozložení čtenářů po krajích? A jaké je to podle velikosti sídla?
Především se Finance.cz mohou pochlubit listopadovým překročením hranice 50 tis. jedinečných návštěvníků dle měření návštěvnosti iAudit. Ve stejném období prováděla pro server Finance.cz společnost TNS Interactive průzkum, který přinesl zajímavé výsledky. Příkladem může být následující tabulka podílů čtenářů Finance.cz dle krajů ČR:
|
Uvedené výsledky logicky vyvolávají celou řadu úvah a to i přes skutečnost, že v listopadu 2002 zkoumaný statistický vzorek je "pouze" 717 respondentů. Takové počty respondentů jsou běžně oslovovány například při stanovování volebních preferencí, ale známe to všichni. Vzorek je v případě malých čísel zatížen značnou procentuální chybou. Přesto za povšimnutí stojí především obrovský, i když v čase klesající, podíl Prahy. Zajímavé jsou i další silné kraje: Jihomoravský, Moravskoslezský a Středočeský. Osobně za velmi překvapující považuji zájem slovenských čtenářů Finance.cz, kteří v listopadu 2002 tvořili 9,2% všech čtenářů serveru.
Z podobného soudku je i následující tabulka podílů čtenářů Finance.cz dle velikosti sídla:
|
Tyto výsledky již je možné zobecnit - Internet i přes stále přetrvávající negativní přístup dříve monopolního telefonního operátora začíná plnit svou funkci informačního zdroje v regionech. Například na základě prodejních statistik z našeho internetového obchodu spotřebák.cz mohu potvrdit, že prvním významným počinem v tomto směru bylo zavedení tarifu Internet99 a především celorepublikových přístupových čísel. Skutečnost, že obyvatelé menších sídel přestali být diskriminováni svou vzdáleností od velkých center, se pozitivně odráží na struktuře čtenářů či tržeb. Finance.cz tak na konci roku 2002 poprvé mají více čtenářů ze sídel pod 100 tis. obyvatel. Domnívám se, že tento trend je jednoznačně pozitivní.
Zaujmout by vás ale mohly i další zjištěné (a zveřejněné) skutečnosti:
- 25% čtenářů hledá informace o financování bydlení
- 23% z oblasti bankovních produktů
- 59% zajímají spíše osobní finance
- 28% hledá nejen osobní, ale i firemní finance
- 44% čtenářů si v příštích 3 letech chce pořídit nové bydlení
- 31% čtenářů se chystá koupit si automobil
Rád bych tímto poděkoval reprezentantům serveru Finance.cz za vstřícný přístup při zveřejňování zjištěných skutečností. Tajnůstkaření na českém Internetu už bylo dost. Je potřeba otevřeně ukázat, že podnikání na Internetu je seriózní byznys. Bude tento počin inspirací pro ostatní?
Autor: Emil Čelustka
Datum: 13. prosince 2002
Profil autora
Emil Čelustka
Redaktor serverů e-komerce.cz a světNotes.cz.
Související články
29.06.2004
22.06.2004
18.06.2004
27.03.2003
10.10.2002
28.11.2001
26.11.2001
19.11.2001
06.11.2001
15.10.2001
12.10.2001
09.10.2001
25.08.2001
23.08.2001
23.07.2001
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006