Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Microsoft získal Navision a upevňuje pozici v Evropě

Druhou největší akvizicí v historii Microsoftu se dánská softwarová firma stává za 1.3 miliardy USD součástí amerického softwarového giganta.

Akvizicí společnosti Navision, mezi jejíž hlavní devizy patří kvalitní obchodní řetězec, Microsoft značně posílí svou pozici v Evropě. Po ukončení akvizice se Navision stane součástí Microsoftí divize Business Solutions. Současné hlavní sídlo Navisionu v dánském Vedbaek se stane hlavním vývojovým centrem Microsoftu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Bude to největší vývojové centrum Microsoftu mimo USA.

Koupě společnosti Navision v hodnotě 1.3 miliardy dolarů se stala druhou největší akvizicí v historii Microsoftu. Prvenství dosud drží koupě tvůrce grafického softwaru Visio.

Logický tah

Navision nabízí v rámci svých obchodník aplikací CRM software a související nástroje. Microsoft nabízí podobné produkty, ty se však daří prodávat především ve Spojených státech. Akvizice Navisionu by tak měla značně podpořit prodej obchodních řešení Microsoftu v Evropě. Řečí čísel prodá Microsoft 80% svých obchodních řešení v USA, zatímco Navision prodá 86% svých produktů v Evropě.

Kromě posílení prodeje obchodních řešení Microsoftu v Evropě má však akvizice ještě další význam v dlouhodobé strategii společnosti. Po akvizici společnosti Great Plains, americké "obdoby" Navisionu, za 1.1 miliardy USD, je koupě Navision dalším krokem k chystanému vstupu Microsoftu na trh s CRM aplikacemi. Vývoj CRM řešení na platformě .NET oznámil Microsoft počátkem tohoto roku. V současné době se pracuje na alfa verzích, koncem měsíce podle Microsoftu začne beta testování.

Vstup Microsoftu na pole CRM řešení vyvolává otázky nad budoucí velikostí a tvarem tohoto trhu, na kterém v současné době působí značné množství hráčů. I když bude řešení Microsoftu mířeno na menší a střední podniky, společnosti typu SAP a Oracle budou muset napříště s Microsoftem počítat. Menší společnosti zaměřené na podobný segment trhu jako Microsoft, budou mít pravděpodobně o problém víc. Minimálně co do škálovatelnosti produktů a zákaznické podpory bude Microsoft velmi silným soupeřem.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 9. května 2002



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz