Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Úspěch internetových obchodů v Čechách a Polsku?

Kdo by neměl rád hudbu. Staré rčení praví, co Čech, to muzikant. A tak po těžkém pracovním dnu relaxujeme u své oblíbené hudby, nebo se ji snažíme vychutnat ve svém automobilu při cestě domů. V Polsku však toto rčení bude asi platit také, neboť serveru i90.com se podařilo zaregistrovat 25 tisíc uživatelů během dvou měsíců provozu na stránkách i90.pl.

Hudba a její hledání

Vzhledem k počtu hudebních žánrů a počtu hudebních seskupeních není divu, jaký zájem o tento sortiment, rozuměno spotřební, se jedná. Ani "paliči" nejsou schopni nasytit trh všemi žánry, o které je zájem. A nejjednodušší cestou k získání nesehnatelného nosiče je internet. První hledání konkrétního alba začíná ve vyhledávačích. Po neúspěchu uživatel navštíví několik bazarů s hudbou. Následně pak možná český uživatel vyhledá zboží na Vltavě. Velice známým hudebním serverem svého času bylo Albumcity.cz (Spousta zajímavých CD, nikdy se mi však přes formulář nepodařilo CD objednat a musel jsem individuálně psát na email společnosti). Nyní v Čechách místo tohoto serveru působí portál www.i90.cz, česká verze serveru i90.com.


Nejen koupit, ale i prodat

"Portál i90 má v Čechách i Polsku obrovský úspěch. Nová generace internetového obchodu má silný potenciál," sdělil ředitel serveru Jack Schrantz. "Ukazuje se, že lidé chtějí na internetu nejen nakupovat, ale také nabízet své zboží k dalšímu prodeji," dodal.

V praxi to znamená, že i90 může být jakýmsi bazarem. Navíc mezinárodním bazarem, který nabízí jak nové tak použité zboží, i když se z většiny jedná o CD nahrávky. Důležitým faktem tohoto obchodu je fakt, že uživatelé své zboží nabízejí k prodeji v několika jazycích. Funguje zde totiž jakýsi serverový překladač, který ihned po zadání nabídky předává přeloženou inzerci na stejné servery v jiných zemích. Je ale tento způsob prodeje a komunikace budoucností e-komerce?

Nejdůležitějším aspektem internetového obchodu je pohodlí zákazníka

Pokud bude zákazník chtít koupit určité CD, jistě si vybere raději obchod, který mu nabídne hned několik variant nákupu než obchod s jedinou nabídkou. Takový zákazník pak může vybírat nejen v nabídkách podle ceny, ale v jiných případech také podle kvality. "Zákazníci si vždy mohou vybrat tu nejlepší nabídku závisející na tom, zdali chtějí nový či použitý produkt a dokonce mohou také porovnat nabídky z různých zemí střední Evropy," uvedl Schrantz.

Zvolená technologie přepočtu poštovních poplatků je dalším rysem internetového byznysu, který se zákazníkům bude líbit. Stránky totiž samy přepočítají poplatky za doručení a zákazník tak ihned vidí, kolik ho jeho oblíbená hudba či film bude stát. "Toto je příští generace internetového obchodu pro Českou republiku a Polsko. Vytváří se zde daleko větší a efektivnější trh, a to znamená nižší ceny a možnost lepšího výběru pro české a polské zákazníky," dodal ředitel marketingu a prodeje společnosti i90 Robert Fridrich.

Skutečnost navíc potvrzuje, že čím levnější zboží, tím větší odbyt. A neplatí to jen o slovanských státech.
Autor: Jiří Juránek
Datum: 26. listopadu 2002



 Profil autora  

Jiří Juránek



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Související články  
20.06.2002
23.07.2001