Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Firemní prezentace grafika nebo text II.

V minulém díle, jsem zmiňoval studii uveřejněnou na serveru Clikz.com.(www.clickz.com) věnující se tvorbě komerčních prezentací. Závěr této studie by se dal shrnout do věty: pro on-line publikace je nejdůležitější text, grafika a fotografie jsou až na druhém místě.

Mnoho stránek z oblasti e-komerce jsou postaveny na podobném principu jako jejich tištěné vzory. “Ukaž fotku šťastné rodinky a prodáš více vitamínů.” V tištěném světě to rozhodně platí, ale v případě on-line? Web není medium, ve kterém lze bez problému vystačit se “starým” myšlením. Proč? Tištěná média, většinou mají specializovanou čtenářskou obec. V případě webu se však jedná o prostředí daleko rozmanitější. Přistupují zde lidé s naprosto rozdílnými zájmy, atd. Web je sám o sobě dosti obtížné místo pro vytváření jakéhokoliv druhu katalogu. V tištěném katalogu totiž prolistuji několik stovek stránek za několik vteřin. To samé však stěží budu provádět na monitoru svého počítače. Proto je velmi důležité umět čtenáře dobře oslovit.

Neznamená to, že je výhodné všude potlačit grafiku a fotografie. Pokud prodáváte něco online, zákazníci budou jistě rádi, když jim umožníte prohlédnout si prodávaný produkt.

Možná, že se občas stane, že vybavíte svoji prezentaci mnoha okouzlujícími, ale proklatě pomalu nabíhajícími obrázky. A co udělají zákazníci, když uvidí tolik “poutavých”, ale bílých míst ve vaší prezentaci? Jednoduše, kliknou jinam. Proto byste neměli opomíjet textovou výbavu vašich stránek.

Několik rad pro Vaši webovou prezentaci

Umožněte mi najít co potřebuji
Používejte krátké texty, které mi pomůžou najít přesně to, co potřebuji.

Dej mi dostatek informací, tak abych se mohl rozhodnout
Udělejte ze mne informovaného zákazníka. Jen tak si u vás něco koupím. Nezapomeňte, že informace by měly být nejen jednoduché, ale i přesné.
Nech mne, aby ti důvěřoval
Mějte jasnou a důvěryhodnou politiku. Buďte na svých stránkách slušní a upřímní. Poskytněte mi dostatek informací tak, abych se na vašich stránkách cítil bezpečně a přistupoval na ně s důvěrou.

Řekněte mi, že jsem ten, na kterém vám záleží
Použijte jednoduché, ale jasné texty. Oslovujte mě jednoduše. Upřednostňujte vykání. Sdělte mi jakou mám pro vás cenu a jak si mne vážíte. Tato pravidla dodržujte nejen na svých stránkách, ale také ve svých zprávách a zákaznických emailech.

Co dodat?
Mohu dosáhnout všech těchto efektů lépe než použitím fotografií? Domnívám se, že ano. Je důležité si uvědomit, že při budování vztahu mezi zákazníkem a prodejcem, mají dvě nebo více dobře použitá slova větší sílu, než tisíce fotografií. Ostatně, nejlepším důsledkem úspěšně budované prezentace je, když si zákazník nejen nakoupí, ale řekne o vašich stránkách i svým přátelům.
Autor: Karel Baláš
Datum: 7. července 2000



 Profil autora  

Karel Baláš

Student Fakulty humanitních studií na Západočeské univerzitě v Plzni, obor Teorie komunikace
Praxe: Multimédia team Škoda-auto, Expandia Banka


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz