Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Delta Airlines - revolucionář nebo neúspěšný obchodník

Vlnu "veřejného" odporu vzedmulo uveřejnění marketingového plánu společnosti Delta Air Lines, kdy mělo dojít ke značnému zvýhodnění on-line objednávek letenek přes firemní web, na úkor objednávek uskutečňovaných alternativními cestami. Odkud se přiřítila ona zášť vůči tomuto způsobu poskytování služeb?


Zvýhodnění spočívalo v cenové přirážce hodnoty dvou dolarů k obchodům neuskutečněným elektronickou cestou – tedy přes world wide web. Následkem takovéto marketingové úpravy mělo dojít podle předpokladů DeltaAir ke snížení distribučního břímě jednoho bilionu dolarů.

Význam internetu ve globalizujícím se tržním prostředí nabývá existencionálního rázu, který je právě v cestovním průmyslu výrazně specifický. Podle prognostických odhadů se do roku 2002 zvýší podíl on-line prodeje letenek z celkového objemu trhu na 8,4 procent.

Reakce na takovýto krok byla však naprosto odlišná od záměru firmy. Začal se šířit řev těch, kteří na podobných praktikách mají nejmenší zájem. Americké asociace sdružující cestovní společnosti se začaly hrdině bíti za práva zákazníků a obviňovaly DeltaAir za diskriminaci oněch, kteří nemají přístup k internetu či preferují jejich vlastní služby. Dne 27. ledna byla Delta nucena upustit od své strategie.

Příště se bude muset snažit nejspíše racionálně integrovat "řvouny" do svých plánu, neboť pokud tak neučiní, hrozí ji velké nebezpečí poškození sluchového ústrojí.
Autor: Jiří Šefránek
Datum: 2. února 1999



 Profil autora  

Jiří Šefránek



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz