Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Němečtí uživatele internetu o krok napřed

Podle MMXI, Němečtí uživatelé Internetu surfují po síti výrazně častěji a delší dobu než jejich sousedé ve Francii a Británii. Podmínky pro e-komerci jsou proto v Německu velmi příznivé.

Toto je závěr vyvozený Thomasem Pauschertem, generálním ředitelem MMXI Germany (MMXI Europe je podnik se společnou majetkovou účastí Media Metrix Inc., GfK AG, Ipsos S.A. a Sifo Group), na 50. výroční konferenci GfK probíhající v současné době v Norimberku, na téma "E-commerce z pohledu zákazníků: je Evropa na prahu obrovského rozmachu?".

Podle Pauscherta používají němečtí surfaři Internet o 25 procent déle a o 22 procent častěji než Francouzi.  Z pohledu frekvence a doby používání se Britové nacházejí někde mezi nimi. Co se týká nového média a jeho možností, jsou Evropané stále značně pozadu za Američany, kteří používají Internet pravidelněji a intenzivněji po mnohem delší dobu než Evropané.

Při srovnání podle zemí Pauschert také upozornil, že tři ze čtyř zkoumaných oblastí, tj. aukce, maloobchodní prodej a obchod/finance, byly v Německu používány více než ve Francii nebo Británii. Němci také tráví více času zkoumáním toho, co se nabízí v aukcích, ekonomice a financích. Podle Pauscherta zde jsou klíčovými slovy ‘akciová horečka ‘ a „hon za výhodnými koupěmi“. Pouze oblast cestování využívá více surfařů v obou ostatních zemích více než v Německu.

Kromě prostého přístupu  Pauschert zvažuje i zahrnutí doby, po jakou  dobu jsou uživatelé připojeni. Z nejvýznamnějších společností na trhu jako jsou Amazon (e-komerce), rail (cestování), comdirect (obchod a finance) a Ebay (aukce), pouze americký Amazon a Ebay dosáhly vedoucích pozic jak v oblasti frekvence tak v trvání připojení. Ve většině případů zde působí o něco delší  tradice značky a společnosti spolu s vlivem umožněným schopností využít zkušeností nasbíraných na americkém trhu.

Úspěch partnerství

Pauscher věří, že při použití Internetu coby media lze webové stránky vytvořit obzvlášť snadno spoluprací se strategickými partnery. Televizní stanice RTL2 (Bertelsmann) má velký úspěch se svými webovými stránkami rtl2.de a bigbrother-haus.de a Bertelsmann rozšiřuje rozsah e–komerce na svých stránkách Bol.de, které rovněž sponzorují televizní pořad "Big Brother". Podle Pauscherta mohou mít tyto synergie klíčový význam pro trh e-komerce. Už samotný fakt, že počet návštěvníků ‘přenesených‘ na Bol.de přes portál Lycos je třikrát vyšší než počet návštěvníků Amazonu, největšího konkurenta a vedoucího trhu, ukazuje důležitost takovýchto strategických partnerství.
 
Pro usnadnění a větší atraktivitu nakupování mohou potenciální zákazníci použít ‘usnadňovač nakupování‘ jako zasilatelské centrum Quelle’s Webmiles.de. Tato centra se momentálně rozvíjejí rychleji než samotní dodavatelé zboží a služeb.

Uživatelé
 
Pauschert vysvětlil, že uživatele můžeme rozdělit do různých skupin, z nichž tři jsou zejména významné pro německé uživatele webu: 1.“zjednodušovatelé“: efektivně využívají svůj čas na Internetu visením na jednodušších a lépe ‘zvládnutelných‘ stránkách. Naopak skupina 2 jsou "surfaři", kteří tráví čas na sofistikovanějších stránkách, za předpokladu, že jsou dostatečně zábavné. Skupina 3 jsou "hledači", vyhlížející nejlepší obchody, které okamžitě předají podobně smýšlejícím kolegům.
Autor: Redakce
Datum: 21. září 2000





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz