Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Vytváříme firemní web – část 6. (Aliance a partnerství)

Na mnoha místech seriálu se již objevila zmínka o tom, že obsah vašeho webu a jeho aktuálnost jsou jedním ze základních předpokladů příznivé odezvy návštěvníků vašich stránek. Jak to ale udělat, aby jste si nemuseli najmout zvláštní zpravodajské oddělení a přitom nebyli nudní či (a to snad ne!) stejní jako ostatní?

Možným východiskem jsou právě aliance a partnerství. Přínosem dobře zvolených partnerů je nový obsah, aktuálnost a zvýšení atraktivity. Partnerství také přivede další nové návštěvníky, které zajímají vaše služby. Ač se to většině lidí zdá na první pohled nemožné, tak kvalitní výběr partnerů vaše stránky skutečně oživí a může je “zaplavit” novými návštěvníky.

Mnoho historicky starých firem, které začínají objevovat internet a jeho výhody je zprvu zaskočeno myšlenkou, že by se měli s někým spojovat a hledat partnery z oblastí, které se jich přímo netýkají! Nebyli zvyklí se “bratříčkovat” s kdekým a velice neradi s tím začínají, protože 1) na všechno přeci stačíme sami; 2) tohle není naše parketa; 3) takhle my to neděláme. Jedná se o velkou chybu. Na webu najdete spoustu služeb a stránek, které nabízejí produkt či obsah zajímavý pro vaše klienty či návštěvníky vašich stránek. Pokud jim umožníte spojit se s tímto zajímavým obsahem přímo z vašich stránek, nebudou mít důvod, proč se ohlížet jinde. Navíc postup funguje i obráceně, tudíž k vám začnou přes partnera přicházet jeho klienti či návštěvníci, které zajímá vaše nabídka. Všichni budou spokojeni a nejvíce my – uživatelé!

Ačkoliv věc vypadá jednoduše, realizace v praxi pokulhává. Je potřeba překonat bariéry zahledění do sebe a pokusit se podívat na svět očima člověka přicházejícího na stránky - nemá mnoho času; pokud je to váš klient, tak vám věří a rád si nechá poradit, které stránky z té záplavy pro něho mohou být užitečné. Pokud ještě není vaším klientem, ale vaše stránky ho zaujali, bude postup stejný; zřejmě víte co děláte a nedoporučili by jste mu něco špatného.

Vím, že příklady táhnou a tak se pokusím nastínit, jak by se taková úvaha měla odehrát v praxi. Ukážeme si to na příkladu dnes v USA tolik populárních finančních portálů. Řekněme, že jste firma poskytující produkty investičního bankovnictví a rozhodli jste se umožnit také obchodování on-line s přístupem přes internet. Vaši klienti jsou jednotlivci i firmy. Samozřejmě tedy na svých stránkách umožníte zadávání příkazů, kontrolu svého portfolia, atd. Důležité však je, co ještě vyjma základní funkčnosti nabídnete svým návštěvníkům a klientům?

Začal bych informacemi. Co nejvíce informací, protože ty jsou základním stavebním kamenem úspěšného obchodování - aktuální zprávy z trhů, vývoj kursů jednotlivých titulů, ekonomické zpravodajství, politické zpravodajství (např. Reuters a CNN), atd. (příkladem v ČR může být informačně bohatý www.patria.cz). Když už jsme u informací, nabízí se zajímavá možnost uzavřít alianci s vydavatelstvím prestižního denníku či týdeníku, kdy vaši klienti budou mít zdarma přístup k on-line verzím tradičních tiskovin. Výborný začátek, ovšem co dál? Nyní by bylo na místě získat potenciální klienty, řekněme skrze osvětové vzdělávací aktivity typu – manuál investora (www.oi.cz), on-line kursy z oblasti financí/investic/burz (např. www.schwab.com), slovník termínů, základy investičního rozhodování, základní výklad investičních nástrojů, vaši odborníci mohou doporučit kvalitní literaturu z dané oblasti, atd. Kde ale vzít tyto materiály, manuály či knihy v odpovídající kvalitě? Ano, hledáte partnera! Může jím být firma poskytující on-line kursy, vysoká škola, internetové knihkupectví (např. pro Etrade je partnerem Amazon), vydavatelství odborné literatury, zahraniční finanční portál, dokonce si můžete založit vlastní firmu v oblasti, kde vám chybí partner a profitovat ze vzájemných synergií! Jelikož se začínáte prosazovat ve virtuálním světě a klienti využívající této možnosti se nejspíše zajímají o dění v této oblasti, není od věci přidat partnera poskytujícího kvalitní informace z oblasti nových technologií. Pokud najdete partnera, který nabízí zajímavé nástroje pro internet, ať už pro firemní využití či pro jednotlivce (záleží na skladbě vašich klientů), bude to jen dobře! Pokračovat bych mohl dál a dál, kreativitě zaměřené na zákazníka se meze nekladou. Napovědět které oblasti by nejvíce zajímali návštěvníky vašich stránek může i jednoduchý registrační formulář, kde uživatelé specifikují oblasti svého zájmu.

Jak vidíte, rozšířit záběr a informační hodnotu vašich stránek lze skrze partnery relativně snadno. Musíte pouze identifikovat správné partnery, pro které budete přínosem i vy. Atraktivita a zážitek z vašich stránek potom pro klienta/návštěvníka geometricky stoupá. To co je dnes zajímavé a aktuální má šanci začít zítra přinášet výsledky – potažmo zisk.

(Další díl: Jak poznáte že jste úspěšní?)
Autor: Petr Palán
Datum: 29. srpna 2000



 Profil autora  

Petr Palán

Nezávislý eBusiness konzultant pracující pod značkou NALAPNET.COM
Působil mj. v Samba Digital Media, PricewaterhouseCoopers, Arthur Andersen
Zaměřuje se na využití moderních technologií v podnikové sféře pro zefektivnění informačních toků (interně/externě), logistiky a marketingu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz