Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Segmentu B2B se na českém Internetu daří

Největší internetové B2B tržiště v Čechách dosáhlo v letošním roce rekordního počtu nabídek a poptávek z Česka i ze zahraničí. Podle názoru jeho provozovatele se dá do budoucna očekávat další růst zájmu o tento způsob obchodování.

Internetové B2B (business-to-business) tržiště www.abc.cz, provozované společností ABC Českého Hospodářství, zaznamenalo v letošním roce rekordní návštěvnost. Rekordní je však také počet nabídek a poptávek subjektů z České republiky i ze zahraničí. "Tento fakt dokazuje, že segmentu B2B se na českém internetu daří velice dobře a předjímá tak trend obchodování i do budoucna," uvádí v tiskové zprávě společnosti.

Hlavním důkazem úspěšnosti B2B portálu, který je největším českým www serverem svého druhu, je nejen relativně vysoká návštěvnost, která měsíčně dosahuje až 50 tisíc návštěvníků, ale především počet vložených nabídek a poptávek. Těch bylo za dobu fungování služby zpřístupněno více než 100 tisíc.

"Největší zájem o obchodování prostřednictvím internetu mají dlouhodobě firmy z oborů stavebnictví, strojírenství, hutnictví," konstatovala projektová manažerka Ing. Lucie Vojtová. "Na dalších místech se objevují finanční služby a reality, dále obchod s nábytkem a doprava. První místa se dlouhodobě nemění, ale lze vypozorovat trend, kdy se vedle průmyslových oblastí začínají objevovat i firmy se spotřebitelským zbožím a službami," dodala.


Pro B2B segment je Internet výhodný

Nabízet nebo poptávat zboží či služby prostřednictvím Internetu je pro firmy výhodné. Nejenže mnohem snáze hledají zákazníky či dodavatele, mohou také dost ušetřit. A to překvapivě nejen při nákupech. Ušetřit je možné i při prodeji - díky Internetu totiž z celého procesu vypadávají nejrůznější prostředníci, kteří za své služby čekají odměnu.

Optimismus provozovatelů portálu www.abc.cz je tedy pochopitelný. Tak jak průběžně (po)roste zájem firemních uživatelů o jiné využití Internetu, než jen k posílání a přijímání elektronické pošty, dá se očekávat i nárůst počtu poptávek a nabídek, realizovaných právě na B2B tržištích.
Autor: David Kozák
Datum: 20. dubna 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz