Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

CRM - hezky česky

Nevím jestli si vzpomínáte, ale nedávno jsem zde publikovala článek o základních problematikách e-CRM řešení, prezentované společností POINT ve spolupráci s Logica ČR. Co se v té době týkalo úspěšné implementace v ČR, nebyla ani plánovaná ani realizovaná. Jednalo se o vskutku globální řešení pro rámcově větší firmy.

Proto mě zaujal přístup firmy OpenOne, která mě kontaktovala krátce po prezentaci článku a nabízela popovídání o "flexibilní firmě se zaměřením na uživatelsky zaměřené CRM řešení pro český trh". Vybavena otázkami na téma CRM a jeho využitelnost, možnost profinancování v české společnosti a několika dalšími palčivými tématy, jsem vyrazila na výzvědy za panem Cihlářem, výkonným ředitelem společnosti OpenOne.

"Flexibilita, cenová dostupnost, funkčnost a výsledky - to vše na českém trhu." Jak je to možné???

Dle mých osobních zkušeností z implementací různých typů CRM řešení je nejbolestivějším místem pro úspěšné zadání, realizaci a využití CRM systémů u nás samotná definice potřeby. Málokterá společnost je schopna definovat co vlastně chce. Dnes se náš trh se systémovými řešeními dostává do stavu, kdy je vyvolána celkem silná potřeba řešit něco, co není jasně dáno.

Každý chce něco dělat se svými vztahy se zákazníky. Každý čte v novinách, slyší v televizi, vidí na internetu, jak je důležité pracovat s loajalitou zákazníků, jak je důležité sbírat data, udržovat je a využívat jich. Předchozí boom manažerských informačních systému v současné době nahrazuje pojem CRM. Málokdy se ale stane, že byste navštívil společnost, která by vám dala jasnou předehru k symfonii v podobě projektového zadání obsahujícího: konkrétní funkčnost s popisem vazby dat, rozpočet, plánovanou požadovanou návratnost investic a rozpis zdrojů k danému řešení určenou, to vše doplněno o časový rámec, ve kterém se má řešení dodat.

Z toho důvodu také dochází ke dvěma apokalyptickým situacím:

1) Firma si najme za spoustu peněz "globálního řešitele se spoustou zkušeností" dostane se jí tuny dokumentace, globálního řešení, které nikdo neumí pořadně využít, data nejsou kompatibilní s českými účetními systémy, správcovství je plně v rukou řešitele, náklady narůstají a narůstají a po dvou letech provozu se celé řešení odepíše jako ztrátové.
2) Firma začne dělat krok po kroku vývoj jednotlivých komponent na základě vlastního zadání. To vše za pomoci realizačního týmu několika programátorů, najatých pro tento účel. Tahle situace často končí využitím nekompatibilních platforem, nestandardních aplikací s komplikovanou obsluhou, které rozumí jen autor kódu.

Asi proto se mi líbila strategie společnosti OpenOne, která na to jde tak trochu od lesa.

Nabízí implementaci CRM řešení v několika krocích:
1) Analýza zaměření CRM vycházející z globální marketingové strategie
2) pilotní projekt pro část firmy nebo divizi s ohledem na možnost rozšíření
3) implementace modulárních komponent (vlastních nebo třetích stran)
4) plánování a realizace využití získaných dat
5) rozšiřování a další vývoj

Projekt nemusí nutně končit implementací všech částí, úspěšným otestováním a potřesením rukou. OpenOne spolupracuje s mnoha partnery, kteří jsou připraveni s provozováním CRM a především s obsahem marketingových kampaní a analýzou výsledků pomoci.

Těchto pět bodů je potom ještě podpořeno službami typu: outsourcing celého systému, správa a ověřování standardních dat (adresy, PSČ atd.).

Díky využití profesionálů v každé z fází implementace projektu se lépe dosahuje řešení šitého na míru jednotlivým českým firmám. Specifikace řešení je tak dílem odborníků a uživatelů současně. Nenastane situace kdy je celá tíha zodpovědnosti položena buď na zadavateli nebo naopak nedojde k naprosté ztrátě kontroly nad vývojem systému.

Celý princip modulárnosti řešení nabízí kromě flexibility také finanční přizpůsobivost. Co největší důraz se klade na dílčí analýzu přínosu jednotlivých modulů (ROI). Nedochází k programování nepotřebných věci, nedochází k plýtvání zdroji na obou stranách při tvorbě zadání atd.

Inu, jedna z prvních vlaštovek v oblasti CRM systémů na profesionální úrovni se zahraniční zkušeností a současně po česku. To znamená efektivně, flexibilně a za přijatelný peníz.
Autor: Radka Bursíková
Datum: 17. února 2001



 Profil autora  

Radka Bursíková

E-commerce Project Manager, Compaq Computer
Zkušenosti z obchodu a marketingu ve společnosti se zaměřením na tvorbu a dodávku internetových systémů a aplikací a s řízením projektů zaměřených na internetové a databázové aplikace


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz