Výzkum elektronického obchodu v ČR
Již druhý ročník rozsáhlého výzkumu elektronické komerce v ČR pod názvem ON-LINE SHOPPING 2001 provádí v současné době institut pro výzkum trhu GfK Praha ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci.
V průběhu výzkumu jsou oslovováni provozovatelé elektronických obchodů i individuální zákazníci. Cílem šetření je zmapovat stav českého elektronického obchodování především z pohledu šíře nabízeného sortimentu, výše obratu jednotlivých společností a očekávaného vývoje v tomto roce. U zákazníků výzkum sleduje především realizované nákupy zboží a využívání služeb na internetu, nakoupený sortiment, plánovaný on-line nákup, důvody výběru konkrétní společnosti a překážky potenciálního nákupu.
Oproti loňskému roku je navíc součástí šetření i hodnocení webových stránek nejvýznamnějších českých elektronických obchodů uživateli internetu.
Metodika výzkumu a zjišťované informace umožňují mezinárodní srovnání v rámci projektu gfk-webgauge. Studie bude volně prodejná a její výsledky budou k dispozici ve druhé polovině června.
GfK - Praha patří mezi tři největší české společnosti v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění v České republice. Společnost byla založena v únoru 1991 a je součástí skupiny GfK (GfK Group).
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) byla založena v listopadu 1998. Jejím úkolem je provádět standardizační a popularizační činnost v oblasti české elektronické komerce. APEK jako nezávislá a nezisková organizace v současné době sdružuje více než 160 společností.
Autor: Tisková zpráva
Datum: 24. května 2001
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006