Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Online reklamní kampaň bude zřejmě úspěšná

Interaktivní internetová reklamní kampaň společnosti McDonald's, která probíhá kromě serveru firmy také na portálech Sport.cz a iDNES, je podle průběžných informací velmi úspěšná. Počet nových uživatelů, kteří se na stránkách firmy registrují, se zvýšil v průměru 16x.

Jednou z řady firem, které se rozhodly využít aktuální zájem o právě probíhající evropský šampionát k vlastní propagaci je také řetězec provozoven rychlého občerstvení McDonald's. Ostatně vzhledem k tomu, že je tato nadnárodní firma jedním z oficiálních partnerů (sponzorů) akce, není divu. To ale není až tak důležité. Mnohem podstatnější je ta skutečnost, že se McDonald's rozhodl poskytnout veřejnosti průběžné informace o úspěšnosti svých online propagačních aktivit a jak se zdá, kampaň se vydařila.


Hlavně přivést lidi

Jednoznačnou prioritou kampaně, jejíž přípravu a realizaci zajistila agentura FG Forrest, bylo zvýšit počet registrovaných účastníků na stránkách www.mcdonalds.cz. Pokud se tento cíl podaří naplnit, bude zadavatel, tedy McDonald's, spokojen. Pakliže bude navíc ještě podpořena značka, naplní se cíle stoprocentně.

Základem kampaně, která kromě vlastních firemních stránek probíhá ještě na serverech Sport.cz a iDNES, je interaktivní banner, jehož prostřednictvím si návštěvníci zmíněných intenretových stránek mohou zahrát na fotbalového brankáře. Jejich úkolem je pochytat co možná největší počet míčů.

Po skončení každé "hry" se zobrazí výherní kód. To, zda hráč něco vyhrál a co to vlastně je, se ovšem dozví teprve v okamžiku, kdy vyplní registrační údaje.

Za normálních okolností by si řada uživatelů samozřejmě něco podobného rozmyslela a mnozí by se nikam neregistrovali. Takto ale nastává zcela jiná situace a potenciální výherci nad registrací příliš nedumají. A je to vidět na výsledcích.


Průměrně šestnáctinásobek

Během úvodních 14 dnů od spuštění kampaně se podle tiskové zprávy, kterou vydala FG Forrest, zvýšil počet nově registrovaných uživatelů desetkrát a v dalším týdnu pak dokonce 31krát ve srovnání s celoročním průměrem. Dosavadní výsledek kampaně je tedy v průměru šestnáctinásobný růst počtu registrovaných uživatelů.

McDonald's nevyužívá fotbalové téma ve své internetové reklamě poprvé. Už před dvěma lety - u příležitosti světového šampionátu - byla realizována kampaň McFootballmania, která přivedla na stránky firmy 60 tisíc unikátních návštěvníků denně.

Úspěch obou zmíněných kampaní dokazuje, že vhodné využití aktuálního zájmu téměř celého národa o fotbalovou tématiku, se vyplácí. Jistě, není to zadarmo. Ovšem úspěch vždycky něco stojí. Teď je jen a jen na marketingových pracovnících McDonald's, jak dokáží využít potenciál, který jim registrovaní uživatelé nabízí.
Autor: David Kozák
Datum: 25. června 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Související články  
08.04.2004
02.04.2003