Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Význam sociálních sítí poroste, tvrdí analytici

Popularita sociálních sítí roste, a to i ve firemním sektoru. Potvrdila to mimo jiné i analytická společnost Gartner, která v souvislosti s blížící se akcí Portals, Content and Collaboration Summit 2010 zveřejnila predikci vývoje této oblasti.

Sociální sítě bude jako primární komunikační nástroj v roce 2014 využívat až 20 %. V rámci obchodní korespondence jimi nahradí elektronickou poštu.

Podle analytické společnosti Gartner to umožní snadnější dostupnost sociálních sítí jak uvnitř, tak vně firemních sítí, demografické změny a měnící se styl práce.

Mimo této z dnešního pohledu vskutku radikální změny analytici očekávají, že firmy budou v následujících letech budovat vlastní interní sociální sítě a/nebo umožní obchodní využití osobních účtů v sociálních sítích. (V tomto ohledu je dobrým příkladem sama společnost Gartner - @Gartner_inc, účty analytiků.) Pro některé oblasti komunikace - např. aktualizace stavu - jsou dle analytiků sociální sítě vhodnější, než e-mail.

Matt Cain, viceprezident pro výzkum společnosti Gartner, k uvedeným predikcím prohlásil: "Výrazné rozdíly mezi elektronickou poštou a sociálními sítěmi se rozmělní. E-maily získají mnohé sociální atributy, jako je například zprostředkování kontaktu. A naopak sociální sítě budou nabízet stále více funkcí typických pro elektronickou poštu. E-maily již téměř plně pronikly do firemní sféry, teď očekáváme, že poroste význam interních i veřejných sociálních sítí."

Gartner doporučuje, aby firmy zahájily dlouhodobé projekty na zpřístupnění a používání rozsáhlých možností softwaru pro spolupráci a sociálních sítí a vypracovat politiky týkající se používání veřejných služeb pro potřeby firem. Od podnikové komunity by firmy měly získávat také informace, které nástroje pro spolupráci považují za nejvhodnější.

Do roku 2012 bude více než 50 % firem využívat trendové nástroje, jakým jsou například mikroblogy. Nezávislé vnitrofiremní systémy však bude aplikovat méně, než 5 % podniků.

Velký úspěch služby Twitter vedl mnohé podniky k úvahám, jak tento trend využít pro vzájemnou komunikaci mezi vlastními pracovníky. Podle analytiků však bude obtížné tohoto cíle dosáhnout.

Do roku 2012 více než 70 % řešení sociálních služeb řízených IT selže.

Projekty v oblasti sociálních sítí řízené z pohledu IT podle analytiků nemá valnou šanci na přežití. Proto předpokládají, že rok 2012 přežije zhruba 20 % projektů. Naopak v případě obchodně řízených aktivit uspěje zhruba 50 %. Podniky dle analytiků budou muset vyvinout zcela nové dovednosti v oblasti tvorby a realizace řešení sociálních médií. Než se to podaří, budou se chyby objevovat poměrně často.

V průběhu 5 let bude 70 % PC aplikací pro spolupráci a komunikaci vznikat na základě zkušeností s aplikacemi pro spolupráci designovaných pro chytré mobilní telefony.
Autor: David Kozák
Datum: 3. února 2010



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz