Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

ONLINE SHOPPING 2002: Výzkum české e-komerce v plném proudu

Právě v těchto dnech probíhá pod názvem ONLINE SHOPPING již třetí ročník výzkumu mezi internetovými obchodníky vedený výzkumnými společnostmi GfK Praha a INCOMA Research ve spolupráci se sdružením APEK.

Na výzkumu, jehož výsledky se staly jedním z nejdůležitějších zdrojů informací o stavu elektronického obchodování u nás, se od jeho počátku podílí i náš server a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Výsledné studie jsou respektovaným obrazem českého internetového trhu a jsou vyhledávány mimo jiné investory, dodavateli zboží a reklamními společnostmi pro orientaci v internetovém obchodě ČR.

Vzorek oslovených internetových obchodníků byl vybrán z elektronických obchodů registrovaných na doméně .cz. Zastupuje tu část českých obchodů na internetu, která je zaměřená na koncového zákazníka a umožňuje online objednávky nabízeného zboží nebo služeb. K účasti byli přizvány nejen čistě elektronické obchody, ale i prodejci, kteří využívají internet jako jeden z více prodejních kanálů. Dalším zdrojem informací je dotazování reprezentativního vzorku lidí na internetu nakupujících.

Dotazník zjišťuje širokou škálu údajů o obchodech, např. šíři nabízeného sortimentu, vývoj obratu, nabízené platební možnosti, ale i názory provozovatelů na budoucnost obchodování po internetu. Samozřejmostí je zachování veškerých pravidel ochrany individuálních údajů.

Účastníci výzkumu získávají možnost získat zdarma přehled hlavních zjištění za konkrétní oblast, ve které obchod operuje. Členům APEKu bude nabídnuta sleva na podrobnou zprávu z výzkumu.

Zjištění z obou šetření budou propojena tak, aby výsledkem byl nejen oddělený pohled na poptávkovou a nabídkovou stranu elektronického obchodování, ale i srovnání obou stran obchodních transakcí. Zákazníci i obchodníci se budou například vyjadřovat k motivátorům akcelerujícím rozvoj elektronického obchodování nebo překážkám, které považují za významné.

Výsledky průzkumu budou k dispozici ke konci května. Své připomínky nebo náměty k výzkumu můžete vyjádřit v diskuzi pod tímto článkem, nebo přímo na e-mail redakce.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 30. dubna 2002



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz