Cestovatelé stále častěji rezervují na stránkách hotelů
Počet rezervací ubytovacích kapacit na vlastních stránkách hotelů vzrostl v roce 2005 o 33 procent.
Význam Internetu v cestovním ruchu trvale roste. Asi jen málokterý uživatel Internetu si předem nezjistí všechny informace o místě, do kterého vyráží a o jeho okolí. Poměrně rychle také narůstá počet cestovatelů, kteří si své dovolené nenakupují v klasických "kamenných" agenturách, ale dávají přednost jejich virtuálním konkurentkám. Roste také počet zákazníků, kteří si zájezdy rezervují sami přímo u cestovních kanceláří - samozřejmě přes Internet.
Význam Internetu v oblasti cestovního ruchu nově potvrzují i výsledky průzkumu společnosti TravelCLICK, z nichž vyplývá, že v roce 2005 vzrostl počet rezervací hotelových pokojů přímo na stránkách jednotlivých hotelů o 33 procent. Výzkum TravelCLICK eTRAK přitom sleduje rezervační aktivity týkající se 30 největších hotelových značek. Podíl rezervací realizovaných přímo na stránkách jednotlivých hotelů či hotelových řetězců se přitom zvýšil ze 71,4 % v roce 2004 na 75,2 % v roce loňském.
Internet a cestovní ruch si rozumějí. Možná je to jistou mírou nehmatatelnosti, kterou obě oblasti do jisté míry trpí (cestovní kancelář vám, stejně jako provozovatel internetových stránek, nenabízí nic jiného než představy a sny, které se (ne)naplní teprve po příjezdu na místo). Uživatelé Internetu se možná právě proto tolik nebojí objednat si zájezd on-line - při troše snahy se totiž často na Internetu dozvědí více informací o cílové destinaci než v cestovní agentuře.
Úspěšnost internetového prodeje potvrzují také výsledky českých on-line cestovních agentur, které patří mezi nejúspěšnější prodejce zájezdů na českém trhu a u některých cestovních kanceláří o několik desítek procent překonávají prodeje nejúspěšnějších "kamenných" prodejců. Pochopitelně, mohou oslovit mnohem širší "publikum". Ovšem to k úspěchu nestačí. Potřebují i důvěru zákazníků a ta, jak se zdá, jim právě v této oblasti nechybí...
Autor: David Kozák
Datum: 11. dubna 2006
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006