Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

První výsledky výzkumu Online Shopping 2001

Na pondělní prezentaci spol. GfK byly představeny výsledky nového ročníku výzkumu ON-LINE SHOPPING, který byl uskutečněn ve spolupráci GfK a APEK. Přinášíme první část výsledků, z nichž mj. vyplívá, že zkušenost s nákupem přes internet má již 34 % uživatelů.

V květnu a v červnu proběhl druhý ročník rozsáhlého průzkumu B2C e-komerce v ČR pod názvem ON-LINE SHOPPING 2001. Šetření mezi zákazníky a provozovateli internetových obchodů provedl GfK Praha s podporou Asociace pro elektronickou komerci (APEK).


Zkušenost s nákupem přes internet má již 34 % uživatelů, nejžádanějším zbožím na síti byly opět knihy a tisk.

V průběhu výzkumu bylo osloveno více než 919 provozovatelů elektronických obchodů zaměřených na koncového spotřebitele a reprezentativní soubor 820 uživatelů internetu. Metodika výzkumu a zjišťované informace umožňují mezinárodní srovnání v rámci projektu gfk-webgauge.

Následující informace vycházejí z výsledků výzkumu internetové populace, výsledky výzkumu mezi provozovateli elektronických obchodů přineseme za týden.

Pro uživatele znamená internet především prostředek komunikace (79 %), dále zde vyhledávají služby a informace z oblasti dopravy a cestování (64 %), sledují zpravodajství (61 %) a informace a služby v oblasti kariéry a vzdělávání (49 %). Zkušenosti s nákupem přes internet má již 34 % uživatelů. Nejžádanějším zbožím na síti byly, stejně jako v loňském roce, knihy a tisk (39 %) a audio a video nahrávky (27 %), následované výpočetní technikou (17 %). Tyto komodity dominují i v nákupních plánech stávajících a potenciálních zákazníků. Prudce vzrostla i poptávka po tele-komunikační technice (ze 2 % na 12 %). Zatímco muži po internetu nakupují především software, výpočetní techniku, elektroniku, audio a video nahrávky, ženy preferují nákupy knih, kosmetiky, šperků, oblečení a módních doplňků. Nejvyužívanější službou na internetu byly rezervace a prodej lístků (18 %), ubytování (14 %) a turistických zájezdů (12 %). Za své nákupy platí zákazníci tradičně nejčastěji dobírkou (57 %) a platebním příkazem (17 %). Největší roli při výběru elektronického obchodu hraje spolehlivost dodávky (78 %), bezpečnost platby (77 %) a možnost jednoduché reklamace (69 %). Jako největší překážka nákupu je již stabilně vnímán neosobní kontakt, nedostatek informací o nákupech na internetu a nemožnost si zboží osobně prohlédnout.


Nákupy uskutečněné na internetu v r. 2001 (100 % = osoby, které nakoupily zboží nebo služby)






Nejvyhledávanější služby a informace na internetu



Autor: Redakce
Datum: 29. června 2001





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz