Další studie potvrzuje růstový trend Internetu ve světě
Dle studie Ipsos – Reid, firmy specializující se na marketingový spotřebitelský průzkum, stále více lidí užívá web pro posílání videa, pro nákupy, stahování hudby, hraní her a využívání internet bankingu.
Vyplývá to ze studie, které porovnávalo chování spotřebilelů v loňském roce ve srovnání s rokem 2000.
Online shopping přitom dle tohoto průzkumu rostl velmi dramaticky. Téměř dvě třetiny ze 2.900 dotazovaných surfařů potvrdilo, že si během brouzdání po síti našli čas k online nákupu, což byl nárůst o 36 procent v porovnání s rokem 2000. Největší poptávka po online nakupování byla zaznamenána v USA a v Anglii se 77 a 68 procenty online nakupujících.
Procento tázaných, kteří se hlásili k internet bankingu bylo v porovnání s rokem 2000 téměř dvojnásobné – růst z dvaceti procent na třicetsedm procent v roce 2002. Podle studie společnosti Ipsos – Reid je internetové bankovnictví nejrozšířenější v Kanadě, Velké Británii, Německu a USA.
Také stahování hudby prostřednictvím Internetu výrazně nabylo na popularitě. Procento surfařů stahujících hudební soubory zaznamenalo od roku 2000 nárůst z 38 procent na 44 procent v roce 2002. Největší skok v této činnosti zaznamenali výzkumníci v Číně, Rusku, Mexiku a Brazílii.
Růst ve využívání Internetu bude pokračovat i nadále, předpovídá studie. Naznačují to i soudobé technologické trendy, jako je nástup mobilních telefonů se schopností zasílat obrázky a videa nebo postupné snižování cen digitálních fotoaparátů a zvýšená poptávka po nich. Vliv mají také klesající ceny osobních počítačů a nástup nových zařízení umožňujících surfování.
Autor: Leoš Prušvic
Datum: 7. března 2003
Leoš Prušvic
Výkonný ředitel APEK
Publicista
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006