Rekordní prosinec
Podle zprávy přední společnosti pro měření reklamních investic a příjmů AdRelevance [http://www.adrelevance.com] znamenal loňský prosinec rekordní počet 65 miliard (!) bannerových zobrazení, což je o 21 procent víc, než v listopadu téhož roku. Kdo vedl peloton v reklamních příjmech a výdajích?
Na prvním místě v příjmech z reklamy se umístil MSN.com se 180 milióny dolarů příjmů za reklamu, přičemž největší podíl na této sumě měly investice Amazon.com, který se v reakci na propojení Yahoo a BarnesandNoble.com marketingově propojil právě s MSN.com. Shodou okolností druzí v pořadí skončili právě Yahoo s příjmy ve výši 118 milionů a BarnesandNoble.com s výdaji ve výši 23.8 miliónu dolarů. Výdaje Amazon.com byly více, než dvojnásobné: 61.8 miliónu.
Zajímavé je, že mezi dalšími velkoreklamními magnáty je i ClassMates.com, od kterého tak trochu opisuje český Spoluzaci.cz, ovšem s tím rozdílem, že americký server utratil jen za prosinec 19.3 miliónu dolarů za reklamu. Dalším překvapením je pro mě reklamní příjem iWon.com, 36 miliónů dolarů, obzvlášt, když na webu nejsou žádné bannery. Zajímalo by mě, jaké příjmy z reklamy asi generuje Soutez.cz.
Škoda, že podobný monitoring reklamních výdajů není i u nás. Zatím si musíme vystačit s odhadem 100 milionů korun v české reklamě za celý loňský rok a 200 milionů pro rok příští. Kdopak si je asi rozdělí?
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 26. ledna 2001
Jiří Rýdl
PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006