Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Přeplněno ve virtuálním světě? Prolínání dvou světů začalo!

Poslední dobou se zdá, že velká řada dříve čistě virtuálních firem a portálů začíná hledat partnery ve světě fyzických obchodníků a firem a samozřejmě trend platí i opačně.

Tento trend není až takovo novinkou, ale v poslední době se objevilo několik zajímavých partnerství, která mají za cíl zajistit širší, levnější a cílenější reklamní základnu pro virtuální firmy a zajištění image progresivních firem pro giganty z fyzického světa a také podchytit nástup dámské populace na internet.

Jednou z takovýchto zajímvých událostí je partnerství americké iVillage.com (což je server zaměřující se na ženy) s britským obchodníkem Tesco Plc., kde obě firmy vytvoří novou společnost (50-50), která zahájí činnost na podzim se 70mil. USD (to se to panečku začíná!). Tesco bude dále investovat do on-line a off-line propagace a iVillage poskytne obsahovou náplň.

iVillage v UK bude mít 8 obsahových kanálů a bude (samozřejmě) propagovat produkty Tesco a Tesco na oplátku zajistí propagaci iVillage ve svých obchodech a supermarketech a na svém domovském serveru Tesco.com. (podobnou dohodu uzavřely v UK minulý měsíc lékarenský řetězec Superdrug a ThinkNatural.com /zdravá výživa a kosmetika/). Obě strany očekávají zisky po zhruba třech letech, protože podle odhadů by měly ženy tvořit až 60% uživatelů internetu ve Velké Británii do konce roku 2005.

U nás bude zcela jistě situace podobná a vývoj ještě rychlejší, ale zatím stále čekáme na širší uživatelskou základnu a levnější připojení. Ženy ale i u nás začínají tvořit významnou část uživatelů (zatím určitě ne polovinu), a určitě i serverů zaměřených na ženy bude přibývat (zatím Dama.cz, Kosmetika.cz, a asi také kuchyne.cz, modelling.cz - kvalitu nemohu zhodnotit, ale zeptám se své drahé polovičky :))
Autor: Petr Palán
Datum: 21. července 2000



 Profil autora  

Petr Palán

Nezávislý eBusiness konzultant pracující pod značkou NALAPNET.COM
Působil mj. v Samba Digital Media, PricewaterhouseCoopers, Arthur Andersen
Zaměřuje se na využití moderních technologií v podnikové sféře pro zefektivnění informačních toků (interně/externě), logistiky a marketingu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Miloš Molnár
Komentár
21.07.2000 06:49