Přeplněno ve virtuálním světě? Prolínání dvou světů začalo!
Poslední dobou se zdá, že velká řada dříve čistě virtuálních firem a portálů začíná hledat partnery ve světě fyzických obchodníků a firem a samozřejmě trend platí i opačně.
Tento trend není až takovo novinkou, ale v poslední době se objevilo několik zajímavých partnerství, která mají za cíl zajistit širší, levnější a cílenější reklamní základnu pro virtuální firmy a zajištění image progresivních firem pro giganty z fyzického světa a také podchytit nástup dámské populace na internet.
Jednou z takovýchto zajímvých událostí je partnerství americké iVillage.com (což je server zaměřující se na ženy) s britským obchodníkem Tesco Plc., kde obě firmy vytvoří novou společnost (50-50), která zahájí činnost na podzim se 70mil. USD (to se to panečku začíná!). Tesco bude dále investovat do on-line a off-line propagace a iVillage poskytne obsahovou náplň.
iVillage v UK bude mít 8 obsahových kanálů a bude (samozřejmě) propagovat produkty Tesco a Tesco na oplátku zajistí propagaci iVillage ve svých obchodech a supermarketech a na svém domovském serveru Tesco.com. (podobnou dohodu uzavřely v UK minulý měsíc lékarenský řetězec Superdrug a ThinkNatural.com /zdravá výživa a kosmetika/). Obě strany očekávají zisky po zhruba třech letech, protože podle odhadů by měly ženy tvořit až 60% uživatelů internetu ve Velké Británii do konce roku 2005.
U nás bude zcela jistě situace podobná a vývoj ještě rychlejší, ale zatím stále čekáme na širší uživatelskou základnu a levnější připojení. Ženy ale i u nás začínají tvořit významnou část uživatelů (zatím určitě ne polovinu), a určitě i serverů zaměřených na ženy bude přibývat (zatím Dama.cz, Kosmetika.cz, a asi také kuchyne.cz, modelling.cz - kvalitu nemohu zhodnotit, ale zeptám se své drahé polovičky :))
Autor: Petr Palán
Datum: 21. července 2000
Petr Palán
Nezávislý eBusiness konzultant pracující pod značkou NALAPNET.COM
Působil mj. v Samba Digital Media, PricewaterhouseCoopers, Arthur Andersen
Zaměřuje se na využití moderních technologií v podnikové sféře pro zefektivnění informačních toků (interně/externě), logistiky a marketingu
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006