Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Proč (ne)jít do reklamy mimo internet?

Zkusili jste už někdy reklamu na svůj internetový projekt mimo internet? Možná nevíte, že než opustíme vody internetové reklamy a pustíme se do daleko bouřlivějších a hlavně dražších vod reklamy televizní nebo tiskové, musíme mít obrovskou důvěru ve svůj projekt. Ale nejen to.

Je třeba znát svého návštěvníka, odhadnout sílu svých možností. A to jednak finanční , tak i technické. Být schopen unést případné ztráty. Ale hlavně zvážit, zda-li se nákladná reklama mimo internet vyplatí. Pokud zní odpověď ano,pak není důvod proč to nezkusit.

Už slyším mnohé renomované znalce říkat, že reklama mimo internet valného smyslu ani efektu nemá. Zeptejte se manažerů z Centra: Budou tvrdit, že určitě. Stejně tak i zástupci Seznamu nebo Atlasu. Ale jsou to věrohodné zdroje, kde si ověřovat efektivnost reklamy?

Je opravdu takový nesmysl lít peníze do jiných médií? Vždyť internet není jediným médiem, které využívá reklamní potenciál jiných pro upoutání na sebe sama. Příkladem za všechny může být Český rozhlas. Rozhodně tím nechci hodnotit povedenost jeho kampaně. Televizní šoty a billboardy zmíněného subjektu, jsou však tím nejlepším příkladem jak jedno médium propagovat prostřednictvím jiného.

Ale co televize, ta se propagovat nemusí, protože ona je vlastně tím nejsledovanějším médiem? To sotva. I tak “reklamně mocná” televize přeci využívá tisku k vlastní propagaci. Co jiného jsou televizní programy, než reklamou na televizní vysílání? A tady někde je třeba hledat odpověď, jak se to má s reklamou na čistě internetové záležitosti v jiných médiích.

Především přece záleží na tom, komu je tato služba určena. Pokud cílové skupině u které se dá předpokládat častý přístup k internetu, tak proč to nezkusit a neoslovit ji i v jiných médiích? Chytlavá kampaň na plakátech nebo poutavý to v televizi mohou zaručit nárůst aktivních uživatelů. Záměrně jsem použil slovo aktivních. Protože o ty jde především.

Výsledkem celé akce jsou pak dva efekty: Primárním efektem bych naval “zasažení cílové skupiny”. Ostatně se od každého reklamního sdělení požaduje na prvním místě-cílenost. Sekundárním efektem, pak bude zviditelnění v očích vlastních konkurentů. Přesně v duchu “my jsme tak dobří, že si klidně troufneme oslovit nejširší populaci”. Tak proč to nezkusit...?
Autor: Karel Baláš
Datum: 7. června 2001



 Profil autora  

Karel Baláš

Student Fakulty humanitních studií na Západočeské univerzitě v Plzni, obor Teorie komunikace
Praxe: Multimédia team Škoda-auto, Expandia Banka


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz