Strach z antraxu vede k růstu používání online plateb
Podle studie Gartner vede strach Američanů před nakažení antraxem prostřednictvím poštovních zásilek k většímu využívání online plateb a internetového bankovnictví vůbec. I když je část 60% nárůstu používání online platebních metod oproti konci loňského roku částečně způsobeno většími investicemi bank do jejich propagace, studie odhalila přímou souvislost mezi tímto růstem a zprávami o teroristických útocích touto biologickou zbraní.
Dalším z důvodů zvýšeného zájmu o placení online je zvýšené marketingové úsilí finančních institucí na poli propagace kreditních karet. Finanční společnosti, tlačené zpomalující se ekonomikou a blížícími se vánoci se snaží získat nové klienty. Podle Jupiter Media Metrix se investice do propagace služeb spojených s kreditními kartami zdvojnásobily. V době kdy je poptávka po internetové reklamě poměrně slabá, jsou finanční společnosti pro poskytovatele reklamy téměř spásou.
Větší počet kreditních karet a online účtů u spotřebitelů pak logicky vede k většímu využívání online platebních systémů.
Bariéry zůstávají
I když mají zákazníci stále více důvodů pro používání finančních služeb prostřednictvím Internetu, pořád zůstávají bariéry, které velkou část z nich od těchto služeb odrazují. Mezi ty nejvýznamnější patří podle Gartner bezpečnost dat, stále ještě vysoké poplatky a složitý vstupní proces.
Jakkoli je rostoucí trend online bankovnictví pozitivní, fakt, že 20 procentní nárůst online plateb byl zaznamenán po útocích antraxem na média, vládní a poštovní úřady, nikoho těšit nemůže.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 7. listopadu 2001
Pavel Hrůza
Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006