Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Nákup dárků před koncem roku rozproudil v Německu trh e-byznysu

Vánoční nákupy v roce 2000 dopomohly elektronickému obchodu v Německu k dalšímu průlomu. Podle průzkumu GfK Web*Scope využilo v listopadu a prosinci roku 2000  4,7 milionu spotřebitelů internet ke svým nákupům a objednalo si přes něj zboží a služby v celkové hodnotě 1.134 milionů DEM.

Ve srovnání se zářím a říjnem vzrostl počet on-line kupujících o více než 51 procent. Zhruba 1.2 mil. osob využilo poprvé internet pro on-line nákup. Oproti dřívější typické skupině on-line kupujících, kterou tvořili převážně muži a osoby patřící k  věkové skupině 20 až 39letých se silnou kupní silou, teď přibyly také ženy a osoby z věkové skupiny nad 40 let, které objevily web jakožto místo pro realizaci svých nákupů.
 
Zatímco knihy a CD spolu s počítači a příslušenství k nim i nadále dosahují nejvyššího obratu v elektronickém obchodu, stoupla poptávka v internetu především po „klasických“ vánočních dárcích, jako jsou hračky, šperky, hodinky nebo mobilní telefony a DVD přehrávače.  V porovnání s oběma předchozími měsíci (září a říjen) dosáhly tyto skupiny výrobků v internetu vždy dvojnásobně až pětinásobně vyššího obratu. Všichni on-line zákazníci uskutečnili v posledních dvou měsících minulého roku průměrně 1.8 objednávky přes internet o průměrné hodnotě na každou ve výši 134 DEM.
 
Na předvánočním rekordním obratu profitovali hlavně velcí on-line prodejci  v síti. Tak si mohl Amazon dále upevnit své postavení na špici obratem přes 100 mil. DEM v listopadu a prosinci následován se značným odstupem oběma velkými zásilkovými obchodními společnostmi Otto a Quelle bez jejich dceřiných značek.
 
Výběr chartů ke studii je možno získat na webové stránce GfK www.gfk.de  přes link v tiskové zprávě, která je tam rovněž uveřejněna.
 
Tato data, zjištěná prostřednictvím GfK Web*Scope za listopad a prosinec loňského roku, se zakládají na písemném dotazování u reprezentativního vzorku uživatelů internetu v počtu 10 000 osob, jež bylo provedeno částečně on-line a  částečně off-line. Pomocí tohoto nástroje společnost GfK Panel Services Consumer Research nepřetržitě vyšetřuje od července 2000 v rámci trvalého panelu spotřebitelů v e-byznysu data o chování on-line zákazníků.
Autor: Redakce
Datum: 15. února 2001





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz