Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

To ‚NEJ‘ co mohou české e-obchody nabídnout zákazníkovi

Zajímalo by vás, kterou JEDNU přednost označily jednotlivé certifikované obchody za svoji nejsilnější stránku? Co by podle nich zákazník v obchodě nejvíce ocenil? Pojďte se podívat na ty největší “lahůdky” českého on-line nakupování

Některé obchody přiznaly, že to vůbec nebyla jednoduchá otázka. Z odpovědí je také zřejmé, jak obtížné bylo pro mnohé vybrat pouze jednu jedinou přednost. Někdo byl přímo vzorně stručný, někdo se pokoušel k té jedné přednosti nenápadně ‘přibalit‘ i několik dalších ;-).  


Online obchod
Nejsilnější stránka
www.vltava.czVelký výběr v rámci jednotlivých kategorií zboží (např. 60 tisíc položek v knihách, 50 tisíc v hudbě, video a software po 1800 položkách a více než 800 skladeb ve formátu MP3.).
www.enc.czInformovanost zákazníků o tom, co se děje s jejich objednávkou.
www.spotrebak.cz

www.pameti.cz

Prodej s využitím rozsáhlé znalostní databáze, která nahrazuje a mnohdy předčí znalosti zkušeného prodavače (podle typu zařízení jsou nabídnuty příslušné komponenty). “Troufáme si tvrdit, že takovými odbornými znalostmi nedisponuje žádný internetový obchod v česku”.
www.cybex.czŠiroká nabídka zboží v té oblasti, na kterou se náš obchod specializuje -tj. v oblasti výpočetní techniky”
www.obchodni-dum.cznevyjádřili se ve stanoveném termínu
www.kosmas.czŠkála doplňkových služeb odrážející osobní přístup ke každému zákazníkovi (např. živý rozhovor, telefonická podpora, uložení košíku na později, Můj regál).
www.machek.czIndividuální přístup k zákazníkovi. “Jsme ochotni a schopni komunikovat se zákazníkem a vyjít mu vstříc v jeho individuálních přáních. Nechceme, aby byl striktně svazován předkládanou nabídkou zboží.”
www.progolf.czSpektrum golfového zboží od předních výrobců, které není jinak možno sehnat v ČR (česká záruka, platba v korunách).
www.shop.czBodový systém umožňující zákazníkovi získat za nákup zboží bonus. Body za jednotlivé nákupy se kumulují a zákazník za ně ve speciálním oddělení může zakoupit zboží. “V blízké budoucnosti budou zákazníci získávat body i za marketingové informace o sobě”.
www.korunka.czSpolehlivý obchod, spolehliví lidé. “Myslím si, že tato charakteristika zahrnuje skutečné dodržení pravidel, obchodní etiky a podmínek, prezentovaných na stránkách našeho obchodního domu.” 
www.emarket.asMaximalizace zákaznického užitku - tj. bezpečnost (SSL, Verisign, SET), rychlost (doručení do 48 hod.) a pohodlí (rychlé uživatelské prostředí, design). “Troufám si tvrdit, že v oblasti logistiky, elektronických plateb a implementace ebusiness řešení jsme v ČR dosáhli velmi významného postavení.”
www.oslavy.czSpecializace na kompletní zajištění zboží a služeb souvisejících s oslavami (od dárku přes pronájem místa, programu, až po záznam z akce).
www.mobilka.cznevyjádřili se ve stanoveném termínu

Proč hledat a najít svoji přednost

V tomto přehledu nešlo o to porovnávat věci, které se v podstatě porovnávat nedají ;-), ale je to spíše příležitost k zamyšlení pro každý internetový obchod. Domnívám se, že je důležité znát své přednosti a umět je prezentovat.

Je to podobné jako s klasickými obchody. Je jasné, že ideální vzorový obchod neexistuje – ale každý se snaží prezentovat něco, v čem je dobrý – svoji nejsilnější stránku. Je to vidět z reklamních sloganů, prospektů, billboardů i v samotném obchodě. Vzhledem k tomu, že zákazníci mají různé “nátury”, také si různě vybírají obchody. Někdo dá přednost nízkým cenám, někdo co nejpohodlnějšímu nákupu, pro rodiče s dětmi může být důležitý dětský koutek, pro vozíčkáře bezbarierový přístup. Když je zákazník obeznámen s možnostmi, může si podle svých preferencí vybrat a obchod získává určitý okruh zákazníků.

Je pravda, že existují i různé “bezejmenné” obchody, do kterých lidé chodí proto, že jsou prostě nejblíže jejich bydlišti. Ovšem existují i obchody, které se nebojí vyzvednout to “NEJ” pro zákazníka. Do takových obchodů potom jezdí mnozí i z daleka – právě kvůli určité přednosti. Neříkám, že vždy jen jedné přednosti, ale všimněte si, prosím, jak často si obchody volí právě jednu jedninou “Nr 1” pro sebeprezentaci.

Považuji to za důležité i pro elektronické obchody – znát své přednosti, umět se pochválit, umět to nejlepší “prodat”. 
Autor: Erika Pončíková
Datum: 6. června 2000



 Profil autora  

Erika Pončíková



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Ing. Jan Slabý
článek ve vztahu k našemu projektu
06.06.2000 11:40