E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Online reklama v USA pokračuje v růstu

David Kozák, 9. června 2005, e-komerce.cz

Investice do internetové reklamy zaznamenaly po splasknutí internetové bubliny v roce 2000 znatelný ústup "ze slávy". V poslední době ale reklamní výdaje průběžně rostou a jak se zdá, jen tak se nezastaví.

Výdaje na internetovou reklamu v USA v prvním čtvrtletí roku dosáhly podle průzkumu Internet Advertising Revenue Report Interactive Advertising Bureau realizovaného společností PricewaterhouseCoopers celkové výše zhruba 2,8 miliardy dolarů a potvrdily rostoucí tendenci, která započala již ve čtvrtém čtvrtletí 2002. Růst inzertních výdajů by přitom měl pokračovat i nadále. Podle odhadů společnosti eMarketer by měly do roku 2009 růst až na více než 22 miliard USD.


Kvartální reklamní výdaje v USA
(v miliardách dolarů)
ČtvrtletíReklamní výdaje
4. čtvrtletí 2000
2,12
1. čtvrtletí 2001
1,87
2. čtvrtletí 2001
1,85
3. čtvrtletí 2001
1,77
4. čtvrtletí 2001
1,64
1. čtvrtletí 2002
1,52
2. čtvrtletí 2002
1,46
3. čtvrtletí 2002
1,45
4. čtvrtletí 2002
1,58
1. čtvrtletí 2003
1,63
2. čtvrtletí 2003
1,66
3. čtvrtletí 2003
1,75
4. čtvrtletí 2003
2,18
1. čtvrtletí 2004
2,27
2. čtvrtletí 2004
2,37
3. čtvrtletí 2004
2,43
4. čtvrtletí 2004
2,69
1. čtvrtletí 2005
2,80
Zdroj: eMarketer

Nárůst čtvrtletních reklamních výdajů v prvním čtvrtletí 2005 oproti čtvrtému čtvrtletí 2004 dosáhl 4,3 %, oproti prvnímu kvartálu 2004 to bylo 26 %.

Výkonný ředitel Interactive Advertising Bureau růst internetových reklamních výdajů okomentoval: "Marketéři stále více uznávají, že Internet si zaslouží být integrální součástí marketingového mixu jejich firem."


Vývoj ročních výdajů do internetové reklamy v USA
(v miliardách USD)
RokReklamní výdaje
2000
8,1
2001
7,1
2002
6,0
2003
7,3
2004
9,6
2005
12,9
2006
15,6
2007
17,8
2008
20,2
2009
22,3
Zdroj: eMarketer


Odhady potvrzují i další firmy

Jak uvádí společnost eMarketer, v posledním týdnu potvrdily její odhady také společnosti Goldman Sachs a Forrester Research. Goldman Sachs zvýšila odhad celkových výdajů na online reklamu pro rok 2005 na 12,3 miliardy dolarů, což je 28% meziroční nárůst. Internet by se tak na celkových reklamních výdajích měl podílet 4,4 procenta. Čísla revidovala také agentura Forrester Research, která celkové výdaje na online reklamu v USA v roce 2005 odhaduje na 14,7 miliardy USD (přičemž agentura do celkových výdajů započítává také investice do reklamy v e-mailech).


David Kozák
david.kozak@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz