E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


I 200.000.- je málo…

Roman Příkryl, 8. června 1999, e-komerce.cz

Zjištění, že po deseti letech strávených v zaměstnaneckém poměru už nad sebou ( v podnikové hierarchii samozřejmě…) nesnesu osobu nadřízenou ve mně probudilo touhu velet si sám a tak jsem se pustil do projektu internetové kavárny. Samo o sobě by to jistě nebylo příliš zajímavé až na fakt, že jsem se rozhodl veškeré vybavení, tedy HW, SW i servis opatřit prostřednictvím sítě sítí.

Začal jsem Seznamem
Můj postup byl myslím standardní. Vypracovanou specifikací spolu s žádostí o zaslání nabídky jsem vyšperkoval e-mail, na SEZNAMU našel 53 distributorů HW, navštívil jejich stránky, opsal mailové adresy, na tyto obecnou žádost zaslal a čekal na mraky nabídek na kterých jsem si za dlouhých bezesných nocí hodlal pošušňat. Výsledek se brzy dostavil. . .

  • …prvních 10 minut: vrátilo se mi prvních dvanáct odpovědí, kde 7 obsahovalo noticku o neexistenci dané schránky a zbylých 5 se omlouvalo a odkazovalo na schránku jinou. Odpad = 7,
  • …dalších 10 minut: opravil jsem adresy a odeslal těch,
  • …zbytek prvního dne: neozval se nikdo,
  • …den druhý: ozvala se 1 (slovy jedna) společnost, která mě upozornila, že je pouze distributorem komponent a celých sestav a v žádném, opravdu žádném případě neprovádí servis. Odpad = 1,
  • …den třetí: ozvala se další (slovy jedna) společnost a tato mě požádala o upřesnění zadání, což jsem provedl,
  • …den čtvrtý až sedmý: neozvala se žádná (slovy nula) další firma Odpad = 44.

200 tisíc je pro české firmy málo
Co z uvedeného vyplívá? Těžko říct, snad jen že zakázka v hodnotě cca 200.000.- Kč je za:
  • A, tak malá, že se 51 českým firmám nevyplatí ani odpovědět na žádost o nabídku
  • B, tak velká, že pouze 1 firma má zboží o tomto finančním objemu na skladě
  • C, nesmysl chtít nakupovat zboží na tuzemské i-netové scéně, protože se firmy ještě nenaučily využívat internetu jako prostředku podpory prodeje

A tak si říkám jestli by nestálo za úvahu spíše než kavárnu založit firmu poradenskou, která by se specializovala na osvětu internetu mezi naší podnikatelskou veřejností.

Roman Příkryl
roman.prykryl@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz